گفت و گو با مهاجم شماره یک تیم روی هاجسون

رونی: فوتبال انگلیس به یک تحول تاریخی نیاز دارد

ستاره کلیدی تیم ملی فوتبال انگلیس در پی حذف تیم ملی کشورش از جام‌جهانی بیستم گفت: فوتبال انگلیس به تحول تاریخی نیاز دارد.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۴
رونی: فوتبال انگلیس به یک تحول تاریخی نیاز دارد

به گزارش جام جم ورزشی، وین رونی در سه بازی تیم ملی انگلیس از لحاظ روحی و روانی یک وزنه مهم و اثرگذار بود، اما در کل نقش مهمی در اجرای کار گروهی نداشت.

انگلیس از جام بیستم حذف شد، دلیلش چیست؟

بد بازی کردیم، من عادت ندارم یک ماجرای ساده را بیهوده پیچیده جلوه دهم. حقیقت این است که بد بازی کردیم و شکست خوردیم، تیم‌هایی که صعود کردند، بهتر بودند و عدالت رعایت شد.

انگلیس دل به ایتالیا بسته بود تا نتیجه مسابقه‌اش برابر کاستاریکا به سود آنها رقم بخورد.

در جام‌جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی هم همین وضع گریبان فوتبال انگلیس را گرفت. به عقیده من نمی‌شود یک یا چند بازیکن خاص را متهم کرد، مشکل این است که در انتخاب اولیه بازیکنان برای آن‌که یک تیم بسازیم باید دقت بیشتری داشته باشیم. خیلی بد است که سرنوشت یک تیم به دست دو تیم دیگر بیفتد و این اصل تحقیر است. امیدوارم دیگر چنین تجربه تلخی نداشته باشیم.

تاریخ فوتبال انگلیس مملو از سرخوردگی و شکست بوده و این برای سرزمینی که مدعی خلق فوتبال و مهد فوتبال است، هرگز شایسته نیست؟

این موضوع را قبول ندارم، فوتبال فقط جام‌جهانی نیست، ما در سطح باشگاهی همیشه در اوج بوده‌ایم، بهترین ستارگان فوتبال در خاطرات خود همیشه گفته‌اند که در لیگ برتر انگلیس هستند. بهترین مربیان در این فضا پرورش پیدا کرده‌اند، به هر حال در سطح ملی موفق نبوده‌ایم و این خوب نیست، نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی نسل بعد از ما به فوتبال انگلیس خدمت خواهد کرد، فوتبال انگلیس به تحول جدی نیاز دارد.

چقدر هاجسون را در این ناکامی مقصر می‌دانی؟

در پیروزی و شکست همه با هم سهیم هستند، این یک تیم است، وقتی می‌گویند کاروان تیم ملی انگلیس یعنی همه در این ناکامی مسئول تغذیه بازیکنان هم سهیم است چه برسد به سرمربی تیم، همه ما مقصر هستیم و همه ما باید در این باره پاسخگو باشیم.

پیش‌بینی درباره مراحل حذفی چیست؟

تیم هلند فوق‌العاده بوده است. به نظر من مدعی جدی قهرمانی است، شاید بشود به کلمبیا هم اشاره کرد، این تیم، عالی کار می‌کند و کار گروهی در آن حرف ندارد. پیش‌بینی سخت است. اما تصور می‌کنم برزیل و هلند بیش از دیگر تیم‌ها شایسته قهرمانی باشند.

در فصل بعد چه خواهی کرد؟

قرارداد من روشن است و در خدمت تیمم خواهم بود، پیشنهادات مهمی نداشته‌ام و دوست دارم آرام و بدون حاشیه به کار خودم ادامه دهم، یک فصل باشکوه را تجربه خواهم کرد و برایش برنامه‌ریزی خوبی دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها