خاتمی: تریبون نماز جمعه و مداحی، ابزار جناحی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مداحان اظهار کرد: در شأن یک روحانی و مداح نیست جناحی باشد. تریبون مداحی نباید ابزار جناحی شود، تریبون نمازجمعه هم این‌گونه است.
کد خبر: ۶۸۸۱۷۱

به گزارش ایسنا، وی که در مراسمی با عنوان «همایش بصیرتی مقابله با ماهواره» که با حضور 400 نفر از مداحان برگزار شده بود، گفت: مداحی یک شغل نیست و شغل دانستن آن هتک حرمت مداحی است. خاتمی با تاکید بر این‌که مداحان باید به طور مداوم در پی رشد محتوایی و شکل مداحی باشند، افزود: استفاده از سبک‌های مبتذل در مداحی حرام است؛ البته خوشبختانه می‌بینیم که این روزها گرایش به سبک‌های سنتی در بین مداحان در حال گسترش است.

نصب ماهواره، آوردن جهنم به خانواده است

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که مداحان نیز باید در ارتباط با اخلاق و دین احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: در عرصه مقابله با ماهواره و فضای مجازی مبتذل، اولین گام روشنگری است. گاهی اوقات آنتن‌های ماهواره به بهانه‌های مسائل علمی و این‌گونه مسائل به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و پدرها و مادرها فریب این‌گونه مسائل را می‌خورند، در صورتی که آوردن آنتن ماهواره به معنی آوردن جهنم به خانواده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مداح به عنوان یک عضو جامعه ایران نمی‌تواند سیاسی نباشد و اگر بگوید من کاری به سیاست ندارم، حقه‌بازان سیاسی کلاه سر او می‌گذارند، خطاب به مداحان اظهار کرد: شما نمی‌توانید ژست بی‌طرفی به خود بگیرید. شما باید فقط خط ولایت را دنبال کنید. البته باید یادمان باشد امروز مُد شده هر کسی با ولایت باشد و موضع همراهی با ولایت داشته باشد، به آن بگویند جناحی است ولی نباید شما با این انگ دست از موضعتان بردارید. اگر حرکت در مسیر ولایت، جناحی بودن است، بگذارید باشد. این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که ما باید خودمان را با ولایت تنظیم کنیم، تصریح کرد: این‌که ولایت خود را با ما تنظیم کند، انتظار غلطی است. این‌که ولایت را تا آنجا قبول داشته باشیم که سلیقه ما را قبول دارد، این ولایتمداری نیست.

روایت خاتمی از توصیه رهبری

سیداحمد خاتمی ادامه داد: در انتخابات سال 88، یک آقایی با مجموعه ما کار می‌کرد و در انتخابات خیلی طرفدار میرحسین موسوی بود. من به آن تشکیلات گفتم اگر در دوره جدید این آقا باشد، من دیگر عضو این تشکیلات نخواهم بود و پس از این صحبت من، آن آقا استعفا کرد و آن مجموعه در پی جایگزینی برای او بود. رئیس ما این موضوع را خدمت حضرت آقا مطرح کرده بود و آقا نیز گفته بودند که یک جراحی صورت گرفته ولی نباید خونریزی جراحی زیاد باشد. من متوجه حرف آقا شدم و مطلب را گرفتم. در جلسه بعد که قرار بود جایگزین آن فرد مشخص شود گفتم مخالف این جابه‌جایی هستم. دوستان که در آن جلسه بودند به این حرف من اعتراض کردند و گفتند ما به خاطر مخالفت شما با آن فرد در پی جایگزینی بودیم. من در آنجا گفتم من ولایتمدار هستم و وقتی که آقا این حرف را می‌زنند یعنی دست بردارید.

وی با بیان این‌که ما سلیقه خود را باید با آقا تنظیم کنیم و این ولایتمداری است، خطاب به مداحان گفت: سیاسی باشید، اما سیاست‌زده نباشید. این‌که وسط موعظه به تصور انقلابی بودن در سیاست وارد شویم و مسائل سیاسی را وارد کنیم، اشتباه است. هر چیزی جای خود را دارد. موضعگیری سیاسی را بعد یا قبل از موعظه انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها