اخبار کوتاه

ذوالفقارنسب: کرش بوسنی را می‌شناسد

بیژن ذوالفقارنسب با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران در دو بازی قبلی‌اش در جام‌جهانی 2014 برزیل گفت: ما دو بازی خیلی خوب را ارائه داده‌ایم و این دو بازی را برابر تیم‌هایی انجام دادیم که دارای کلاس جهانی هستند. با آگاهی کامل به مصاف آنها رفتیم و به نتیجه مورد نظرمان رسیدیم. هرچند به آرژانتین باختیم، اما این شکست آبرومندانه بود و چیزی از ارزش ما کم نکرد. او درباره بازی ایران و بوسنی گفت: «قطعا کرش از بوسنی شناخت کافی دارد. من فکر می‌کنم بوسنی برتر از نیجریه است، درست است که آنها انگیزه لازم را ندارند، اما فکر می‌کنم در بازی مشکلی پیش روی ماست. اگر ما تمرکزمان را مثل بازی با آرژانتین حفظ کنیم برتری برابر بوسنی دور از دسترس نیست. هرچند که بازی خیلی مشکلی داریم، اما باید امیدوار بود تا به مرحله بعدی راه پیدا کنیم.»
کد خبر: ۶۸۸۱۲۹

مسی 27 ساله شد

تیم ملی فوتبال آرژانتین که در جام‌جهانی برزیل از حمایت پرشور هواداران پرتعداد خود برخوردار است، پس از پیروزی سخت برابر ایران خود را برای بازی آخر مرحله گروهی آماده می‌کند. آنها امروز وارد شهر پورتو آلگره شدند. اکنون نزدیک به صدهزار هوادار آرژانتینی برای حمایت از تیم خود در این شهر حاضر هستند، اما ورزشگاه بیرا ریو که میزبان بازی این تیم مقابل نیجریه است، فقط ظرفیت حضور 49 هزار نفر را دارد. حتی بخش زیادی از این هواداران بلیت این بازی را ندارند و فدراسیون فوتبال آرژانتین در تلاش است که طرفداران تیم خود را سازماندهی کند. البته اردوی آلبی سلسته در بدو ورود به پورتو آلگره شاهد یک اتفاق مهم هم بود. بازیکنان آرژانتین با یک کیک بزرگ و چند هدیه تولد لیونل مسی را جشن گرفتند و علاوه بر خوشحال کردن او، روحیه خود را نیز برای ادامه تورنمنت بالا نگه داشتند. مسی امروز بیست و هفت ساله شد.

تقابل دوستان قدیمی

تیم ملی ایران در حساس‌ترین بازی تاریخ خود یا دست‌کم بیست سال اخیرش به مصاف بوسنی و هرزگوین خواهد رفت، اما این بازی یک تقابل جالب خواهد داشت. دروازه‌بان دوم تیم ملی بوسنی کسی نیست جز آسمیر آودوکیچ دروازه‌بان دو سال قبل پرسپولیس که فقط در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد و بعد از ارائه نمایش‌های خوب به دلیل تقاضای پول بیشتر از ایران رفت و دیگر برنگشت. آسمیر در جام‌جهانی ذخیره همنام خود آسمیر بگوویچ است که در استوک سیتی انگلیس بازی می‌کند و در مصاف با نیجریه نمایش خوبی ارائه داد. آودوکیچ در سالوادور با بازیکنان تیم ملی ایران روبه‌رو خواهد شد، اما تنها چهره آشنا برای او کسی نیست جز مهرداد پولادی بهترین بازیکن ایران در جام‌جهانی تاکنون که او هم دو سال پیش شرایطی مشابه آسمیر داشت وفقط در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس بازی می‌کرد. جالب این‌که پولادی هم مثل آسمیر بهترین‌های تیم دنیزلی در این رقابت‌ها بودند.

تمجید دیلی‌میل از قوچان‌نژاد

سایت دیلی‌میل انگلیس در گزارشی به قلم آدام کرافتون به معرفی ده بازیکن شاغل در فوتبال انگلیس پرداخته که در جام‌جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. یکی از این بازیکنان رضا قوچان نژاد است که نویسنده دیلی‌میل درباره او نوشته: «در ایران به او گوچی می‌گویند و هواداران چارلتون با شعار ما او را دیو صدا می‌کنیم، از مهاجم ایرانی‌شان استقبال می‌کنند. گوچی که ژانویه به چارلتون آمد توانست در بازی مقابل لیدز گل زیبایی به حریف بزند و در دیدار ایران مقابل آرژانتین یکی از بهترین‌های تیمش بود؛ هر چند بازیکنان ایران در دیدار با سوپراستارهای آرژانتینی، فوق‌العاده کار کردند.

مهاجم بوسنی‌ برای ایران کری خواند

مهاجم تیم ملی بوسنی در روزهای اخیر چند بار درباره پیروزی مقابل ایران صحبت کرده است. وداد ایبیسویچ که قبلا گفته بود جلوی ایران، شکست مقابل آرژانتین و نیجریه را جبران خواهد کرد، دوباره به خبرنگاران وعده بازی را داد و گفت: «با این تفکر به جام‌جهانی آمدیم که به مرحله بعد صعود خواهیم کرد، اما واقعیت این است که آنقدر خوب بازی نکردیم که بتوانیم به مرحله بعدی راه پیدا کنیم. باید برای بازی با ایران از هر لحاظ آماده باشیم. بازیکنان ما آنقدر حرفه‌ای هستند که باخت‌های قبلی را فراموش کنند و تمرکزشان را برای بازی با ایران بگذارند.» گلزن بوسنی در بازی مقابل آرژانتین ادامه داد: «ایران نشان داده که تیم بسیار خوبی است. این تیم آرژانتین را حسابی به دردسر انداخت و برای بازی با ما هم انگیزه زیادی دارد، چون که اگر ما را شکست دهند شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی خواهند داشت، اما ما هم می‌خواهیم چهره واقعی تیممان را نشان دهیم و با افتخار به کشورمان برگردیم هر چند که با بازی بسته ایران کار سختی خواهیم داشت.»

تیم ملی به سالوادور رسید

تیم ملی فوتبال ایران چهارشنبه در دیداری حساس برابر بوسنی در شهر سالوادور به میدان خواهد رفت. اعضای تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با بوسنی وارد شهر سالوادور شدند. اتوبوس تیم ملی ایران در حالی وارد هتل خود در شهر سالوادور شد که در همان لحظه تیم ملی برزیل موفق شد توسط فرد گل چهارم تیمش را برابر کامرون به ثمر برساند. چند تن از ایرانیان شهر سالوادور نیز در کنار هتل تیم ملی حضور داشتند و هنگام پیاده شدن اعضای تیم ملی به تشویق آنها پرداختند.

فدراسیون مشکل مالی دارد

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال می‌گوید تمدید قرارداد کارلوس کرش و دستیارانش در تیم ملی ایران سالانه مبلغی حدود 15 میلیارد تومان آب می‌خورد و تامین این مبلغ به تنهایی از عهده فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بر نمی‌آید! سیدهادی آیت‌اللهی در خصوص صحبت‌های ضد و نقیض درباره تمدید قرارداد کارلوس کرش با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که کارلوس کرش را در تیم ملی نگه داریم. اواخر سال گذشته بود که در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه همکاری با کرش بعد از جام‌جهانی برزیل را مصوب کردیم منوط به این‌که اعتبار تمدید قرارداد کرش تامین شود. با این حال در حال حاضر تامین این اعتبار از عهده فدراسیون فوتبال بر نمی‌آید. اصرارمان بر این است که کرش به ایران برگردد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها