رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با امضای تفاهم‌نامه شهرداری تهران و اتاق بازرگانی تسهیلات ویژه‌ای برای کودکان کار و خیابان در نظر گرفته شده، علاوه بر این بزودی 15 سرای کار و زندگی برای معتادان بهبود یافته در شهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۷۷۰

فاطمه دانشور با بیان این‌که متاسفانه آمار دقیقی از کودکان کار و خیابان در دست نداریم، افزود: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه آماده شده و در این زمینه قرار است امتیازات و مشوق‌هایی را به بخش خصوصی بدهیم و در ازای آن بخش خصوصی نیز در حل چالش‌های اجتماعی همراهی کند.

به گزارش فارس، عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: بزودی ده مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در محلات پرتراکم تهران افتتاح خواهد شد، افزون بر این یکی دیگر از برنامه‌های شورا و شهرداری ایجاد 15 سرای کار و زندگی برای معتادان بهبود یافته است. وی ابراز کرد: یکی از برنامه‌های شورای چهارم توجه ویژه به موضوعات اجتماعی و حل معضلات در این بخش است که در این زمینه اجرای طرح مسئولیت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

دانشور خاطرنشان کرد: با تحقیقات انجام شده کودکان کار و خیابان به دلایل مختلف از جمله فقر و تامین هزینه‌های زندگی به سطح شهر می‌آیند و در این زمینه قرار است طرح مسئولیت اجتماعی با همکاری شرکت‌های اقتصادی اجرا شود و قرار است بخشی از هزینه‌های زندگی کودکان کار و خیابان در قالب طرح مسئولیت اجتماعی و از طریق شرکت‌های اقتصادی تامین شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های شورا و شهرداری راه‌اندازی سامان‌سراهای ویژه آقایان و بانوان در محلات پرتراکم شهر تهران است که در این زمینه نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است. وی عنوان کرد: با تاکید شورای شهر مددکاران تخصصی در سازمان خدمات رفاهی شهرداری تهران مشغول کار شده‌اند و حضور این افراد می‌تواند به ارائه خدمات به افراد آسیب دیده منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها