موسوی بهترین مدافع و معروف دومین پاسور برتر رقابت‌ها تا پایان هفته پنجم هستند

5 امتیاز تا صعود تاریخی والیبال به فینال لیگ جهانی

دومین پیروزی تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا، با برد برزیلی‌ها در خانه لهستان همراه شد تا شاگردان اسلوبودان کواچ برای صعود به مرحله نهایی فقط به پنج امتیاز دیگر از چهار بازی باقیمانده نیاز داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۷۷۴۰

در پایان هفته پنجم لیگ جهانی، تیم ملی والیبال برزیل با پیروزی 3 بر صفر خود در زمین لهستان معادلات قبلی گروه A را برهم زد تا تیم ایران به لطف پیروزی 3 بر یک مقابل ایتالیا، با 13 امتیاز به رده دوم جدول صعود کند. پیش از این لهستانی‌ها بعد از ایتالیا در رده دوم حضور داشتند، اما حالا شرایط بیش از هر زمان دیگر برای صعود یاران کواچ به جمع شش تیم برتر دنیا مهیاست.

خود کواچ پس از بازی با ایتالیا درباره احتمال صعود ایران به مرحله نهایی لیگ جهانی گفت: نمی‌دانم که به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود می‌کنیم یا نه اما می‌دانم که همیشه بیشترین تلاش خود را در مسابقه بعدی به کار می‌بریم. البته باور من این است که ما می‌توانیم یکی از تیم‌های صعودکننده باشیم. به همین دلیل از الان روی تیم لهستان تمرکز کرده‌ایم تا نقاط قوت و ضعف این تیم را به بهترین شکل ممکن شناسایی کنیم.

تیم ملی والیبال لهستان بامداد پنجشنبه برای رویارویی با ملی‌پوشان ایران وارد تهران می‌شود. تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در چارچوب هفته ششم لیگ جهانی والیبال روزهای جمعه و یکشنبه؛ ششم و هشتم تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. با فرض این‌که برزیل در هفته ششم ایتالیا را در خانه‌اش شکست بدهد شاگردان کواچ حداکثر به پنج امتیاز دیگر نیاز دارند تا بالاتر از برزیل نامدار از این گروه صعود کنند. البته اگر برزیل مقابل ایتالیا شکست بخورد تیم ملی فقط با کسب دو امتیاز از لهستان، یعنی با پیروزی 3 بر 2 مقابل این تیم در همان بازی نخست می‌تواند جشن صعود بگیرد.

موسوی بهترین مدافع؛ معروف دومین پاسور

فدراسیون جهانی والیبال فهرست بهترین‌های لیگ جهانی را تا پایان هفته پنجم این رقابت‌ها اعلام کرد که طی آن محمد موسوی‌عراقی عنوان بهترین مدافع لیگ جهانی را به خود اختصاص داد. اسامی بهترین‌های لیگ جهانی در ادامه آمده است:

فابین از لهستان 6.57 پاس صحیح در هر ست رده نخست بهترین پاسورهای لیگ جهانی را به خود اختصاص داد. سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران نیز با میانگین 5.68 پاس صحیح در هر ست در رده دوم این رده‌بندی ایستاد.

در فهرست امتیازآورترین بازیکنان لیگ جهانی آندرسون ماتیو از آمریکا با 179 امتیاز در صدر این فهرست قرار دارد. شهرام محمودی از ایران با 132 امتیاز در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد.

ساندر تایلور از آمریکا با 54.81 درصد موفقیت در رده نخست بهترین زنندگان اسپک قرار دارد. در این فهرست شهرام محمودی از ایران با 42.72 درصد موفقیت در رتبه پنجم است.

در میان بهترین زنندگان سرویس، هاتت مکس ول از آمریکا در رده نخست قرار دارد و بازیکنانی از بلغارستان و روسیه به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سیدمحمد موسوی در این فهرست در رتبه هفتم است.

زاتورسکی پاول از لهستان با میانگین 3.03 در هر ست در رده نخست بهترین توپ‌گیر پنج هفته لیگ جهانی والیبال ایستاده است. در این فهرست سعید معروف با میانگین 1.97 در رتبه چهارم قرار دارد.

در فهرست بهترین دریافت‌کنندگان، شوجی اریک از آمریکا با 58.86 درصـــــد موفقیت در رده نخست ایستاده است. عبدالرضا علیزاده و فرهاد قائمی با 40.29 و 38.39 درصد موفقیت در رده‌های پنجم و ششم دریافت‌کنندگان پنج هفته لیگ جهانی قرار گرفتند.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها