موسوی بهترین مدافع و معروف دومین پاسور برتر رقابت‌ها تا پایان هفته پنجم هستند

5 امتیاز تا صعود تاریخی والیبال به فینال لیگ جهانی

تیم ملی والیبال ایران در صفحه خود در فیسبوک از هوادارانش خواست به تیمهای رقیب و بازیکنان آنها توهین نکنند.
کد خبر: ۶۸۸۰۰۷
تیم ملی والیبال: دوستان حماسه ساز فیسبوکی! توهین نکنید

در صفحه تیم ملی والیبال خطاب به هواداران چنین آمده است:" دوست حماسه‌ساز فیسبوکی من! تا همه ملت دنیا را از ما متنفر کنی چند قدم بیشتر نمانده. به کارت ادامه بده. توهین کن. تو واسه این کار ساخته شده ای!

دیروز در یکی از پیجهای ورزشی ایتالیایی کامنتهای زیر پست مربوط به برد ایران برابر ایتالیا رو می‌دیدم که گفتگوی زیر بین من و یکی از هواداران ایتالیایی رخ داد:

کامنت هوادار ایتالیایی :‌«امیدوارم لهستان و برزیل صعود کنند و ایرانی‌های گستاخ و بی‌ادب به دور فینال صعود نکنند.»

... یک هوادار ایرانی به این امر معترض شده و خواستار معذرت‌خواهی هوادار ایتالیایی شد...

هوادار ایتالیایی :‌ «شما باید معذرت بخواهید! شما که تحمل باخت ندارید و به صفحات بسیاری از افراد سرشناس حمله می‌کنید. برو ببین هموطنانت کثیفترین نوع توهین ها را مسی و زایتسف و خیلی‌های دیگر می‌کنند و ... (اینجا ایشون نوع توهین‌ها رو توضیح دادند که باور کنید ندونید بهتره)»

من : «هرکس فقط به خاطر کارهایی که خودش انجام داده باید معذرت بخواد. نمی‌تونی من رو به خاطر کار دیگران محکوم کنی. این افرادی که گفتی مایه شرمساری همه ملت ایران هستند، اما این دلیل نمی‌شه که این صفات رو به کل ملت تعمیم بدی و قضاوت کلیشه‌ای داشته باشی»

هوادار ایتالیایی: «بله من معذرت می‌خواهم. قصد توهین به ملت ایران رو نداشتم و فرهنگ ایرانی برام قابل احترام بوده همیشه. اما دیدن کامنتهای بیشرمانه این افراد آزاردهنده است.»

من: «همه از این آدما بدشون میاد اما نمی‌شه جلوشون روگرفت. خودشون باید بفهمند»

هوادار ایتالیایی: «مهم نیست. همه‌جا آدمهای احمق وجود دارند. من نباید در مورد مردم ایران قضاوت می‌کردم. به ایران احترام می‌گذارم و امیدوارم یک روز بتونم اونجا رو از نزدیک ببینم.»

کمی بعد، هوادار ایتالیایی کامنت خودشو پاک کرد و شاید در قضاوتش تجدید نظر کرد شاید هم نه. اما به این فکر کنید که چندین میلیون نفر دیگه اینجور در مورد ما قضاوت می‌کنند و هیچ وقت هم نظرشون تغییر نمی‌کنه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها