پلیس ماکائو از انهدام دو باند بزرگ شرط‌‌بندی روی نتایج بازی‌های جام جهانی 2014 با درآمد صدها میلیون دلاری خبر داد.بنابر اعلام پلیس ماکائو، در این دو عملیات 26 نفر به دلیل شرکت در شرط‌ بندی‌های تلفنی و آنلاین از سراسر جهان دستگیر شدند.پلیس ماکائو با بیان این که دو عملیات انهدام باندهای شرط‌‌بندی بازی‌های جام جهانی در ساختمان یک هتل اتفاق افتاد، اعلام کرد: دستگیرشدگان از چین، هنگ‌کنگ و مالزی بوده‌اند.
کد خبر: ۶۸۷۲۷۶

نیروهای پلیس با حمله به ساختمان این هتل، اسناد و مدارکی از شرط‌‌بندی و مقدار قابل توجهی پول پیدا کردند. ماکائو شبه‌جزیره‌ای در دریای جنوبی چین است که تا چند سال پیش مستعمره پرتغال بود، ولی اکنون بخشی از خاک جمهوری چین به شمار می‌رود./ ایسنا

15 کشته در حادثه دریایی کنگو

واژگونی قایق مسافربری در دریاچه‌ای در شرق جمهوری کنگو جان 15 نفر را گرفت.

بنابر اعلام مقامات محلی جمهوری کنگو، روز گذشته این قایق مسافربری در دریاچه کیوو واژگون شد و در پی این حادثه 15 نفر از سرنشینان آن غرق شدند.

مقامات این کشور اظهار کردند در میان قربانیان این حادثه چهار زن و هشت کودک به چشم می‌خورند. همچنین بیش از 30 نفر از سرنشینان قایق نجات پیدا کرده‌اند. مقامات کنگو با بیان این‌که تعداد دقیق سرنشینان این قایق مشخص نیست، اعلام کردند: شرایط بد جوی و وزش شدید باد علت وقوع این حادثه مرگبار بوده است.

حوادث مشابه دریایی در جمهوری کنگو اغلب به دلیل اوضاع نامناسب قایق‌ها و کشتی‌ها و توجه نکردن به ظرفیت آنها هنگام جابه‌جایی مسافران رخ می‌دهد./ ایسنا

دستگیری 2 هلندی همراه اشیای عتیقه ایرانی

ماموران گمرک ترکیه دو شهروند هلندی را که از مرز سرو ـ اسن دره از کشورایران وارد ترکیه می‌شدند، به اتهام قاچاق اشیای عتیقه دستگیر کردند.

این زوج مسن هلندی به نام هایکرنلیز جی شصت‌وسه ساله و آننا شصت‌وهشت ساله دیروز در حالی بازداشت شدند که اشیای عتیقه را درون قوطی‌های سیگار جاسازی کرده بودند.

ماموران گمرک اسن دره از داخل قوطی‌های سیگار 207 شیء عتیقه که روی آنها به زبان‌های عربی و فارسی نوشتارهایی وجود دارد، کشف و ضبط کردند.

در بازرسی ماموران گمرک اسن دره مشخص شد 176 عدد از این اشیای عتیقه سکه فلزی و 31 مهر تاریخی در داخل بسته‌های سیگار جاسازی شده بود./ ایرنا

دردسرهای گوریل بدقلق

یک گوریل 16 ساله 163 کیلویی در باغ‌وحش لس‌آنجلس که از خوردن داروهای خود امتناع می‌کند، کارکنان باغ‌وحش را به دردسر انداخته است.

جاباری اواخر سال 2011 میلادی به علائم شبه سرماخوردگی نظیر سرفه‌های طولانی، تب، آبریزش بینی، کاهش اشتها و بی‌حالی مبتلا شد. وقتی درمان‌های آنتی‌بیوتیکی روی این گوریل جواب نداد، دامپزشکان با انجام آزمایش‌های فراوان متوجه شدند جاباری به بیماری قارچی تنفسی تب دره مبتلا شده است.

این عفونت با قارچ کوکسیدیودس ایمیتیس منتقل می‌شود. از آنجا که 98.5 درصد ژن گوریل‌ها با انسان مشابه است، بنابراین هر دو در مقابل میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زای مشابه، آسیب‌پذیر هستند و در نتیجه برای درمان آنها معمولا از داروهای مشابه
استفاده می‌شود.

اما جاباری هیچ علاقه‌ای به مصرف داروهای خوراکی نداشته و با دامپزشکان همکاری نمی‌کرد. در نتیجه کارکنان باغ‌وحش با پنهان کردن داروها در داخل موز، پاپایا، پرتقال و سبزیجات به طریقی به این جانور دارو خوراندند.

کانداس اسکلیمنتی از مسئولان ارشد بخش نگهداری شامپانزه‌های باغ‌وحش لس‌آنجلس می‌گوید: برای این‌که جاباری داروهایش را مصرف کند، مجبور شدیم آنها را با پوره سیب‌زمینی، پاستا، سس سویا و سالاد مخلوط کرده و به وی بخورانیم، اما باز هم موفق نشدیم.

جاباری همچنین دچار مشکلات جدی تنفسی شده و حدود یک‌پنجم وزن خود را نیز از دست داد.

مسئولان باغ‌وحش در نهایت با دامپزشکان و همین‌طور پزشکانی که به درمان بیماری تب دره در انسان می‌پردازند، جاباری را طی یک دوره دو ماهه، 25 بار بستری کردند و با تزریق مسکن سعی کردند شرایط وی را بهبود بخشند. در نهایت طی ماه‌های گذشته یک درمان گران‌قیمت برای وی در نظر گرفته شد که ماهانه 17 هزار دلار برای مسئولان باغ‌وحش هزینه برداشت. آنها برای جاباری داروی ضدقارچ پوساکونازول تجویز کردند که همراه با آب انگور فراوان به وی می‌خوراندند‌‌./‌‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها