گفت‌وگوی «جام‌جم» با سیده‌محبوبه کاظمی‌دولابی به‌ انگیزه نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی(روایت باران)

هنر ایرانی در انتظار نگاه ملی

گشایش نمایشگاه بین​المللی قرآن در باغ موزه دفاع مقدس

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی از فردا افتتاح خواهد شد که برای نخستین بار مکان آن به باغ موزه دفاع مقدس منتقل شده است و بازدیدکنندگان آن ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن امکان دیدن از موزه دفاع مقدس را نیز خواهند داشت.
کد خبر: ۶۸۷۱۵۹
گشایش نمایشگاه بین​المللی قرآن در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش جام‌جم، نمایشگاه امسال با گشایش زودهنگام پیش از آغاز ماه مبارک فرصت بازدید را به دیگر هموطنان غیرتهرانی هم داده است که نمی‌توانند در ماه رمضان به سفر بروند. این نمایشگاه شامل بخش‌هایی از جمله دانشگاهیان، کودک و نوجوان، تشکل‌های قرآنی، بین‌الملل و رسانه‌های دیجتال است. فعالیت‌های بخش دانشگاهیان با مشارکت و همکاری 11 نهاد دانشگاهی با موضوع‌هایی نظیر طب در قرآن، جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی، جشنواره صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، قرآن و مطالعات میان‌رشته‌ای و... برپا خواهد شد.

بخش کودک و نوجوان با ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در قالب 13 عنوان برنامه در نمایشگاه قرآن کریم حضور دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه، کاردستی، بازی و سرگرمی ونقاشی اشاره کرد. بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن نیز به مدت ده روز از پنجم تا پانزدهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. موسسات و نهادهای قرآنی کشور نیز در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور ضمن معرفی دستاوردها و فعالیت‌های شاخص خود، به تبادل تجربیات و نیز افزایش سطح مبادلات خود خواهند پرداخت. برگزاری نشست‌های تخصصی و فعالیت‌های جنبی از دیگر برنامه‌های بخش تشکل‌های قرآنی است.

معرفی نرم‌افزارهای رسانه‌ای، برنامه‌های کاربردی رسانه‌های هوشمند و همراه، بازی، سرگرمی و نرم‌افزارهای کودک و نوجوان، پایگاه‌های اینترنتی در حوزه قرآن و عترت و معرفی نرم‌افزار و پایگاه‌های مرتبط با سبک زندگی قرآنی و... از فعالیت‌های بخش رسانه‌های دیجیتال است.

حسین صفری، مدیر اجرایی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز درباره بخش ناشران قرآنی و فروش بیست و دومین نمایشگاه قرآن گفت: در حوزه ناشران و فروش محصولات فرهنگی، کتاب و رسانه‌های دیجیتال نیاز بود زیرساخت‌هایی در نظر گرفته شود و به همین دلیل دستگاه‌های کارت‌خوان را در هر غرفه‌ مستقر کرده‌ایم تا مردم بتوانند با استفاده از کارت‌های شتاب خود از غرفه‌های مختلف نمایشگاه خرید کنند و ما نیز بتوانیم آمار خوبی از فروش و استقبال بازدیدکنندگان داشته باشیم.

به گفته مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، خطوط متروی تهران آماده انتقال بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن به باغ موزه دفاع مقدس است و تا ساعت یک و 2 بامداد نیز روزه‌داران و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن می‌توانند از مترو استفاده کنند که ایستگاه‌های شهید همت و حقانی نزدیک‌ترین دسترسی را به نمایشگاه قرآن دارند. البته توصیه شده بلیت یا وجه نقد نیز از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن دریافت نشود. همچنین بیش از 500 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن پیش‌بینی شده است که این اتوبوس‌ها از 30 میدان شهر، کار حمل و نقل مردم را به عهده دارند و هر روز پس از پایان نمایشگاه نیز مردم را به محل‌هایی که سوار شده‌اند بازمی‌گردانند. پارکینگ‌هایی نیز به صورت ویژه پیش‌بینی شده است تا اگر افراد با خودروی شخصی به نمایشگاه قرآن بیایند مشکلی از نظر جای پارک نداشته باشند و براحتی تردد کنند.

حاشیه‌های نمایشگاه

سومین اکسپوی هنرهای قرآنی

سومین اکسپوی هنرهای قرآنی به نفع کودکان سرطانی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. این دوره از اکسپو با مشارکت بیش از 30 هنرمند پیشکسوت و شاخص در حوزه خوشنویسی و نقاشیخط با هدف رونق اقتصاد هنر و بسط هنر دینی و حمایت از کودکان سرطانی برگزار می‌شود. اکسپوی امسال همزمان با ماه رمضان با حضور هنرمندانی همچون غلامحسن امیرخانی، یدالله کابلی، محمد حیدری و رسول مرادی و با موضوع کتابت آیه‌های قرآنی به نفع کودکان سرطانی صورت می‌پذیرد.

عنوان پنجمی نماینده ایران در مسابقات مالزی

مراسم اختتامیه پنجاه‌ و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مالزی در حالی برگزار شد که حامد ولی‌زاده، نماینده ایران در این مسابقات ناکام ماند. قاری کشورمان در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با کسب 87.67 امتیاز در بخش قرائت پنجم شد. درهر دو بخش قرائت و حفظ قرآن کریم نمایندگان منتخب مالزی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند. به نفر اول این رقابت‌ها از کشورمالزی، جایزه نقدی معادل 40 هزار رینگیت (معادل 50 هزار تومان) به‌اضافه یک شمش طلا به ارزش 70 هزار رینگیت (معادل 85 میلیون تومان) اهدا شد.

newsQrCode
برچسب ها: قرآن نمایشگاه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها