روزنامه خندان

دلپیچه داریم

روزنامه خندان

خودم فندک دارم

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۴
خودم فندک دارم

کیهان: فندک

گفت: علاوه بر آمریکا و اسرائیل، عربستان و ترکیه و قطر و اردن هم از اقتدار دولت و مردم عراق در سرکوب تروریست‌های داعش به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.
گفتم: باید هم نگران باشند، مخصوصا عربستان و ترکیه و قطر و اردن به زودی شاهد حملات تروریست‌هایی خواهند بود که خودشان به سوریه و عراق فرستاده‌اند.
گفت: یک تحلیل‌گر آمریکایی در گزارش مستند خود اعلام کرده است حکومت آل‌سعود به علت دیکتاتوری، قرون وسطایی و همراهی با آمریکا و اسرائیل زمینه مناسبی برای خروش مسلمانان و سرنگونی دارد.
گفتم: همین تحلیل‌گر آمریکایی نوشته است؛ حکومت آل‌سعود به بشکه باروت شبیه است که فقط با یک جرقه عملیات تروریستی منفجر و نابود می‌شود.
گفت: خدا را شکر که عقلشان نمی‌رسد و دارند به دست خودشان این جرقه را می‌زنند.
گفتم: یارو احساس کرد که درون خانه‌اش گاز نشت کرده و بوی شدید گاز به مشام می‌رسد، به اعضای خانه گفت؛ مواظب باشید، هیچکس کبریت روشن نکنه. من خودم فندک دارم!

شرق: از حلواحلواکردن تا حلواپختن

بیسیم آمبولانس خرت‌خرت کرد. گفتم: جانم؟
جعفر شجونی گفت: آمبولانست را بردار و بیاور که کارت دارم.
گفتم: نگران نباشید الساعه می‌رسم.
گازش را گرفتم و وقتی رسیدم دیدم جعفر شجونی کنار آقای محمود احمدی‌نژاد نشسته است.
گفتم: سلام دکتر. اتفاقی افتاده؟
آقای احمدی‌نژاد چیزی نگفت. جعفر شجونی که تا پیش از این ظرف حلوا را گرفته بود بالا سرش و داشت حلواحلوا می‌کرد حالا داشت حلوا می‌پخت و گفت: «این رییس‌جمهور مرده و رفته است و باید برود پی کارش.»
در همین لحظه آقای احمدی‌نژاد که برخلاف نظر کارشناسی جعفر شجونی که می‌گوید او مرده است، خیلی هم زنده و سرحال بود، بلند شد و رفت پی کارش.
به شجونی گفتم: شجونی‌جان، جریان چیست؟ یعنی چی وقتی یکی زنده است و اثرات و تبعات تصمیم‌های خودش و دولتش کاملا مشهود است، می‌گویی مرده؟
شجونی گفت: «به نظر من نباید پشت‌سر مرده صحبت کرد.»
گفتم: خیلی‌خب. خودت سر صحبت را باز کردی. ولی تا آنجایی که من دیدم توی مردم عادی هم که مسوولیتی ندارند، اگر کسی هم بمیرد، بدهی‌هایش را حساب می‌کنند و حسابش را می‌گذارند کف دستش و اتفاقا پشت‌سر زنده و مرده‌اش هم حرف می‌زنند تا حق و ناحق نشود.
شجونی به مناسبت جام‌جهانی، توپ را یکدفعه انداخت توی زمین روحانی و گفت: «حسن روحانی باید استعفا کند تا نظام با برگزاری انتخاباتی آزاد یک آدم‌حسابی را بیاورد سر کار.»

اعتماد: جایگزینی واژه شوت با یکی از مقامات سابق

بالاخره فوتبال ایران و آرژانتین هم انجام و باری از روی دوش ما برداشته شد. به همین مناسبت رفتیم سراغ برخی مقامات فعلی و سابق و در آرزوی رسیدن به مقامات ببینیم نظرشان چیست:

شجونی: بازی را که ندیدم اما کی‌روش باید برود یک مربی درست و حسابی بیاوریم. وقتی من می‌گویم روحانی باید استعفا بدهد برود منظورم این است که همه‌دار و دسته‌اش از جمله کی‌روش هم برود.

عباسی: در افق‌های دور درازنای جغرافیای طبیعی تنگه هرمز همیشه می‌توان مشاهده کرد که چطور با برگزیدن استراتژی حمله به دشمن از تنگه هرمز یا هر تنگه دیگری مثلا تنگه آرژانتین می‌توان با موفقیت گذشت.

قالیباف: اصلا دفاع به ما نمی‌چسبه یره. باید حمله کنی. حمله که کنی اگر بخوری هم برنده‌ای. اما با دفاع اگر ببری هم باختی.

روحانی: مدتی هست به دوستان توصیه می‌کردم اعتدال پیشه کنند. نه حمله کردن خوب است نه دفاع کردن. مدارا و احتیاط شرط عقل است که گربه - البته اگر نسلش منقرض نشده باشد - نیشت نزند.

خاتمی: بازی چون دیر وقت برگزار می‌شد و از قدیم توصیه شده باید سر وقت خوابید و سر وقت بیدار شد که به تریج قبای کسی بر نخورد من بازی را ندیدم. اما به هر حال مهم این است که کاپیتان‌های دو تیم با هم گفت‌وگوی تمدن‌ها کرده باشند. برد و باخت که همیشه هست. چیزی که بعدا به دست نمی‌آید آبروی ریخته است.

احمدی‌نژاد: هی من گفتم ما می‌توانیم هی بقیه گفتند هیس. هاله نور را دیدید بر فراز سر بازیکنان؟ دیدید آخرش هم آب را باید ریخت آن جا که در فوتبال می‌سوزد؟ راستی نکونام به مسی گفت؟ Happy New Year

حداد عادل: چرا گزارشگر بازی هی می‌گفت بازیکن را با برانکارد از زمین بردند بیرون؟ به جایش باید می‌گفت «بازیکن را با تخت روان مخصوص حمل بازیکن» از زمین بیرون می‌برند. یا هی گزارشگر می‌گفت عجب شوتی زد. شوت کلمه فرنگی است. (البته ایشان نگفت آیا می‌شود به جای واژه شوت از واژه یکی از مقامات سابق استفاده کرد یا نه؟)

کفاشیان: چون فرهنگستان واژه مناسبی برای جایگزینی با کلمه آمبولانس پیشنهاد نکرده فعلا دستور دادیم از شروع لیگ آینده هیچ آمبولانسی دور زمین نباشد تا زبان دچار آسیب نشود.

سیاست روز:هر کی به ساز دست بزنه / شاپره نیشش می‌زنه

رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد - ما نفت فروختیم و به جای آن سیب، خربزه، موز و لباس زیر آوردیم.
در جمله فوق کدام یک از گزینه‌های زیر استراتژیک‌تر است؟
الف) خربزه و مناطق آزاد
ب) اکبر ترکان و موز
ج) مناطق آزاد، آزاد، آزاد
د) نفت و سیب

جراید: به صورت نرم و شفاهی از مدیران همه فرهنگسراها خواسته شده که کلاس‌های موسیقی را تعطیل کنند.
منظور از "به صورت نرم" در عبارت فوق کدام یک از این گزینه هاست؟
الف) عزیز دلم! این دامبول و دیمبول‌ها را تعطیل کن وگرنه مجبورم نوازشت کنم.
ب) عشق من! دست به ساز نزن جیزه!
ج) گل قشنگم! این‌بار ساز بگیری دستت همان ساز را می‌کنم توی حلقت!
د) ... من! آخه مگه "گل چینی" چه اشکالی داره؟!

هیلاری کلینتون: در یکی از مراسم‌های رسمی به آقای "منوچهرمتکی" گفتم سلام آقای وزیر! او زیر‌لب به فارسی یک چیزی گفت و رویش را برگرداند.
به نظر شما وزیر اسبق امور خارجه کدام یک از جملات زیر را به این بانوی آمریکایی گفته است؟
الف) برو خانم! ما از آن خانواده‌هایش نیستیم.
ب) مگر خودت پدر و برادر نداری که به ما گیر دادی؟!
ج) میمون هر چی زشت‌تره نازش بیشتره!
د) برو دیگه دوست ندارم / اسمتو نمی‌‌خوام بیارم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: در یکی از جلسات دراستان لرستان نمایندگان نهادهای مختلف را دعوت کردیم که به صورت فی‌البداهه تعهداتی را در استان لرستان برعهده گرفتند.
در جمله فوق "فی‌البداهه" معادل کدام کلمه شیرین فارسی است؟
الف) یهویی
ب) یلخی
ج) باری به هر جهت
د) مدیریت و برنامه‌ریزی به از گذشته

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها