روزنامه خندان

دلپیچه داریم

روزنامه خندان

من یک فشارسنج هستم

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند
کد خبر: ۶۸۵۰۱۳
من یک فشارسنج هستم

شرق:من یک فشارسنج هستم

«گروه فشار» از بحث‌های داغ این روزهاست و برای اینکه سوء تفاهمی ایجاد نشود ما امروز آمبولانس را پارک می‌کنیم و به‌صورت فشرده برایتان فشار را تعریف کنیم.

تعریف فشاری

فشار عبارت است از نیروی وارده بر واحد سطح که آن را با علامت اختصاری p نشان می‌دهند. اما باید توجه کنیم که فشار چند مدل مختلف است.

مثال فشاری

وقتی شما سوار مترو یا اتوبوس هستی بر واحد سطحت فشار می‌آید. از طرفی وقتی مثل ماه درس می‌خوانی و دانشگاه قبول می‌شوی و می‌خواهی مثل خورشید بدرخشی اما چون ستاره‌دار شده‌ای، بهت فشار می‌آید.

همچنین ممکن است آدم برود سینما و فیلم اخراجی‌ها ببیند و باز هم بهش فشار بیاید. این فشار با فشاری که از دیدن فیلم مسعود کیمیایی به آدم می‌آید فرق دارد ولی به‌هرحال فشار است. در کل فشاری که در جاهای مختلف به آدم می‌آید بر واحد سطح آدم می‌آید و متاسفانه وقتی فشار زیاد باشد و از چندجا وارد شود، آدم کم‌کم خودش می‌شود واحد سطح و به همه‌جایش فشار می‌آید.

نظریه علمی‌فشاری

دانشمندان می‌گویند در گازها نقش عمده را ایفا می‌کند زیرا یکی از کمیات مشخصه گاز همین فشار است. ما هم موافقیم. فشاری که در جامعه به آدم وارد می‌شود به نظر ما زیر سر گازهاست. چون اصولا گازها غیرقابل رویت هستند اما بو یا فشارشان را آدم احساس می‌کند.

مفهوم فشار

دانشمندان می‌گویند اثر نیرو روی یک سطح بستگی دارد به این که نیرو چگونه اعمال شود. ما صددرصد موافقیم. بعضا دیده شده فشار از پایین می‌آورند و ما چون تحت فشار قرار می‌گیریم سعی می‌کنیم چانه‌زنی کنیم که دیده شده گاهی چانه و فک و دهان هم تحت فشار قرار می‌گیرند و بر اثر فشار وارده صاف می‌شوند.

نحوه اندازه‌گیری فشار

در فیزیک فشار را به کمک دستگاه‌های فشارسنج اندازه می‌گیرند. در حالی که در زندگی عادی فشار را توسط سخنرانی‌ها و غلظت فشردن دندان روی هم اندازه می‌گیرند. درواقع سیستم دهان و دندان تبدیل به فشارسنج شده است که جا دارد ثبت بین‌المللی شود.

گروه فشار

برخلاف باقی مردم این تنها فشاری‌ها هستند که معتقد به کار گروهی هستند. اگر توجه کنید تقریبا ما در ورزش‌ها و کارهای گروهی موفق نیستیم. اما گروه فشار تنها گروهی است که به کار گروهی اعتقاد دارد.

سیاست روز:خورشید خانم و سایه‌ قشنگ

تک مضراب
آب حوض کشیده بودیم. پیرزن، خفه کرده بودیم. هزار راه نرفته را رفته بودیم اما تا حالا وسط حرف‌های یک استاندار "تک مضراب" نزده بودیم. البته ممکن است بعضی از خوانندگان وفادار و قدیمی این ستون به "ننجون" اعتراض کنند که قبلا وسط حرف‌های "مرتضی‌خان تمدن" تک مضراب زده‌ای که باید خدمت این دسته عزیزان عرض کنم "مرتضی‌خان" برای شما "استاندار" است وگرنه برای ننجون "خاطره" محسوب می‌شود.
حسین هاشمی – استاندار تهران: یکی از مشکلات تهران این است که چون تمام ادارات و وزارتخانه‌ها اینجا هستند، ممکن است در سایه قرار بگیریم.
ننجون: به هر حال وقتی خورشید خانم آفتاب می‌کند از این اتفاق‌ها هم می‌افتد. در ضمن شما سایه‌تان هم قشنگ است حسین‌آقا!
شما از یک نقطه به نقطه دیگر می‌روید، متوجه نمی‌شوید که از کجا به کجا وارد شدید.
ننجون: ما که متوجه می‌شویم احتمالا منظورتان به اهل عرفان و تصوف است که وقتی جایی می‌روند از خود بیخود می‌شوند و نمی‌دانند کجا می‌روند.
مدیریت کار من است، هنر من است و من کاری می‌کنم که مشکلات گذشته در استانداری دیگر تکرار نشود.
ننجون: من اگر اعتماد به نفس شما را داشتم تا حالا در روزنامه "نیویورک تایمز" ستون ننجون راه انداخته بودم.
شاید موفقیت من در مدیریت در همین راستا بوده که در ۵ دوره مجلس همیشه رئیس کمیسیون بودم و پایین نیامدم.
ننجون: همین موضوع ثابت می‌کند که مثل ما علاقه‌ای به میز ندارید. ما هم از اول همین "ننجون" بودیم و از خر شیطان هم پایین نیامده‌ایم!

کیهان :پررو

گفت: آمریکایی‌ها پیشنهاد کرده‌اند که آماده‌اند با ایران برای مقابله با تروریست‌های داعش در عراق همکاری کنند.
گفتم: گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته خود آمریکایی‌هاست‌ و آموزش وتامین مالی و تسلیحاتی آنها را به عهده داشته‌اند و حالا که در سوریه نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند، محل مأموریت آنها را تغییر داده و به عراق فرستاده‌اند.
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: هنوز هیچکس فراموش نکرده که آمریکا و انگلیس و فرانسه و عربستان و ترکیه و قطر و... پشت سر هم و آشکارا نشست حمایت از تروریست‌ها برگزار می‌کردند و آشکارا بر‌ضرورت حمایت از آنها تأکید می‌ورزیدند.
گفت: خودمونیم‌ها، این آمریکایی‌ها عجب رویی دارند؟!
گفتم: یارو به یک آدم قالتاق و کلاهبردار می‌گفت؛ به اندازه اقیانوس ازت متنفر نیستم، چون آبش به تدریج بخار میشه و کم میشه، به اندازه رویی که داری ازت بدم میاد، چون روز‌به‌روز زیادتر میشه و اصلا کم نمیشه!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها