تیم ملی فوتبال سوئیس برابر فرانسه مدعی و قدرتمند به شکست 5 بر 2 تن داد.
کد خبر: ۶۸۶۷۴۵

دو تیم فرانسه و سوئیس در جریان بازی‌های مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند. اکیپ فرانسه یک روز قبل از بازی نوشته بود: اصلا اشتباه کردیم اجازه دادیم اینها کشوری به نام سوئیس داشته باشند! و این جمله بشدت ملت سوئیس را دلخور و عصبانی کرده بود.

بازی که آغاز شد خبری از خشم سوئیس نبود، انگار ذات این مملکت تحت هر شرایطی صلح‌طلب و آرام است. در هرحال فرانسه از همان ابتدای بازی نبض میدان و توپ را در اختیار خود گرفت و خوش درخشید. مردان هیتسفلد کاری از دستشان بر نمی‌آمد جز این که مقابل فرانسه مدعی با احترام سر خم کنند. در دقیقه 9 بازی خطای سهوی ژیو باعث شد استیو فون برگن با صورتی خون‌آلود میدان را خالی کند و جای خود را به فیلیپ سندروس خشن و با تجربه بدهد.

اولیور ژیرو در دقیقه 17 اولین گل فرانسه را به ثمر رساند و تنها یک دقیقه بعد فرانسه دومین گل خود را به وسیله ماتوئیدی فرصت‌طلب وارد دروازه سوئیس پر‌اشتباه و تمام شده کرد. حملات زهردار فرانسه تمامی نداشت و بنزما که در دقیقه 32 یک ضربه پنالتی را از دست داده و در حسرت یک گل زده بیشتر در جام‌جهانی مانده بود با پاس زیبایش مقدمه گل سوم فرانسه را فراهم کرد و والبوئه‌نا در دقیقه 40 سومین گل خروس‌های آبی را ثبت کرد.

در نیمه دوم، سوئیس هر چند همچنان بی‌رمق و بی‌هدف نشان می‌داد، اما حملات نامنظمی را روی دروازه فرانسه ترتیب می‌داد. در دقیقه 50 بود که شوت از راه دور سفرویچ از کنار دروازه فرانسه به بیرون رفت. کریم بنزما طاقت تماشای درخشش هم تیمی‌هایش را نداشت و در دقیقه 67 گل چهارم تیمش را ثبت کرد و سیسوکو در دقیقه 73 گل پنجم را؛ اما سوئیس که تن به تحقیری تاریخی داده بود در دقیقه 81 توسط ژمایلی به گلی بیهوده، اما معنی‌دار دست پیدا کرد.

سوئیس کمی دیر از خواب بیدار شده بود و گل دوم خود را در دقیقه 87 به ثمر رساند. در این صحنه، پاس بلند بازیکن سوئیس در محوطه جریمه به ژاکار رسید که او هم با شوتی سرضرب دروازه فرانسه را باز کرد. فرانسه تنها ثانیه‌هایی بعد از پایان رسمی بازی به گل ششم رسید، اما این گل پذیرفته نشد؛ در واقع بنزما دروازه سوئیس را باز کرد، اما داور پیش از آن در سوت پایان بازی دمیده بود.

سرمربی فرانسه پس از این بازی به خبرنگاران گفت: فاصله فوتبال فرانسه و سوئیس مشخص شد. دشان تصریح کرد: قبل از این بازی سرمربی سوئیس که احترام زیادی برایش قائل هستم، اصرار بر برتری تیمش نسبت به فرانسه داشت و مدام از تکنیک برتر مردانش سخن می‌گفت. به عقیده من باید منطقی باشیم و شعار ندهیم. فاصله فوتبال فرانسه و سوئیس با همین بازی مشخص شد.

وی افزود: مردم فرانسه مالک واقعی این تیم هستند. آنها در جام‌جهانی 2010 برابر تراژدی احمقانه در تیم ملی سکوت کردند و بزرگوارانه چیزی نگفتند. این تیم ملی با پول مردم ساخته شده و امروز در جام‌جهانی می‌درخشد، این پیروزی ارزشمند را به آنها تبریک می‌گویم. فرانسه خود را برای رسیدن به فینال آماده می‌کند و از این به بعد باید با تمام قدرت و بدون ریسک بیهوده به درخشش در مراحل حذفی فکر کنیم.

سرمربی سوئیس نیز در پی شکست سنگین مردانش گفت: متاسفانه دو گل پشت سر هم دریافت کردیم و همه چیز خراب شد. شکست تلخی بود، سال‌ها برای چند مسابقه مهم زحمت می‌کشی و یک بازیکن با یک پاس اشتباه همه تیم را نابود می‌کند، متاسفانه دو گل دریافتی تیم ما را نابود کرد و بازیکنانم حتی در میان دو نیمه سخنان مرا به درستی درک نمی‌کردند، ما بعد از آن دو گل پیاپی مات و مبهوت بودیم و تا پایان بازی هم بیدار نشدیم. سوئیس همچنان امیدوار است و ما در بازی سوم خود باید انتحاری بازی کنیم، خیلی علاقه داشتم در دومین بازی اتفاق خوبی برای فوتبال سوئیس رخ دهد، اما در بازی سوم باید تکلیف را روشن کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها