معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر استمرار طرح‌های سالم‌سازی دریا در ماه مبارک رمضان گفت: میزان غریق صورت گرفته در سواحل مازندران در ۱۵ روز اجرای طرح، از کاهش ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.
کد خبر: ۶۸۶۲۴۳

علی‌رضا یونسی رستمی با اشاره به این‌که طبق بررسی‌های صورت گرفته، یکی از آسیب‌های طرح‌های دریا در سال‌های گذشته، کمبود ناجیان غریق در داخل و خارج طرح‌های سالم‌سازی دریا بوده است، افزود: بر این اساس امسال با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران‌، ۳۰ درصد به ناجیان غریق در طرح‌های دریا افزوده شد و حضور ناجیان غریق در داخل و خارج طرح‌های دریا به صورت دوشیفته در ۸۲ طرح و ۱۶ شهرستان ساحلی مازندران به صورت فعالانه است.

وی با بیان این‌که متاسفانه بخش عمده غریق سال‌های گذشته مربوط به حضور مردم برای شنا در مناطق ممنوعه بوده است، تصریح کرد: با به‌کارگیری نیروهای امدادگر هلال احمر در این مناطق و جلوگیری از حضور مردم از سوی این نیروها در مناطق ممنوعه، آمار غریق در سواحل مازندران ۹۰ درصد کاهش داشته است. به گفته این مسئول در ۱۵ روز اجرای طرح سالم‌سازی دریا تاکنون دو نفر از هموطنان در سواحل نور و بابلسر غرق شده‌اند.‌/ ‌تسنیم

سفیدکوه در آتش

وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد طی پنج شب گذشته موجب خسارت به بخشی از مراتع این منطقه شد که خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست آتش‌سوزی ساعت حوالی 3 بامداد مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در این درباره گفت: عمده خسارت این منطقه مرتع بوده و جنگل‌ها از آتش‌سوزی مصون مانده است.

مهرداد بهاروندی افزود: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و تاریکی هوا اعزام تیم‌های اطفای حریق طول کشید و همین امر عملیات را با کندی مواجه کرد.وی با بیان این‌که خسارت‌ها به مراتع منطقه جدی نبوده است، افزود: با این حال برآورد خسارت به مراتع آسیب‌دیده سفیدکوه در حال انجام است که در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان این‌که محل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده قرار داشته است، عنوان کرد: علت آتش‌سوزی بی‌احتیاطی گردشگرانی بوده که در محل حضور یافته و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نکرده‌اند. وی از برنامه‌ریزی و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی به منظور ارتقای فعالیت‌ها در زمینه مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها طی تابستان امسال خبر داد و بیان کرد: جزئیات این برنامه‌ها پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: آتش‌سوزی رخ داده در مراتع منطقه سفیدکوه مربوط به علف‌های یکساله‌ای است که به دلیل بارندگی‌های مطلوب سال آبی جاری رشد خوبی داشته ولی پس از بارندگی و خشکیدگی مستعد آتش‌سوزی شده است. رضا آریایی با بیان این‌که عمده آتش‌سوزی جنگل‌های استان به دلیل بی‌احتیاطی و ناآگاهی رخ می‌دهد، افزود: در این خصوص باید ضمن رفع نواقص موجود در زمینه تجهیزات اطفای حریق در مسیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی میان مردم حرکت کنیم. این منطقه حفاظت شده میزبان یکی از غنی‌ترین رویشگاه‌های گونه منحصربه‌فرد بلوط و زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری است. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها