بر اساس طرح تحول نظام سلامت

هزینه همراه بیماران زیر 12 سال رایگان شد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: لازم است بیمارستانها نسبت به هدفمندی اعتبارات اقدام کنند تا برنامه های طرح تحول نظام سلامت به بهترین نحو اجرا شود.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۹
هزینه همراه بیماران زیر 12 سال رایگان شد

جام جم سرا :دکتر محمد حاجی آقاجانی در بیست و پنجمین نشست همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید کل اعتبار هر بسته طرح تحول نظام سلامت را به بیمارستان ها پرداخت نموده و بیمارستان نیز موظف است برنامه های طرح تحول نظام سلامت را بدون کاستی انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت افزود: لازم است بیمارستانها نسبت به هدفمندی اعتبارات اقدام کنند تا برنامه های طرح تحول نظام سلامت به بهترین نحو اجرا شود.

وی بر ایجاد انگیزه و اشتیاق در کادر درمانی بیمارستان تاکید کرد و گفت: کارانه و اضافه کار پرسنل بیمارستان باید در همان ماه پرداخت شود.

آقاجانی ضمن تاکید بر اینکه هر بیمارستانی که دارای سیستم اطلاعات سلامت (HIS) است باید تا پایان خرداد ماه گواهی سپاس را دریافت کند، گفت: بیمارستانهایی که فاقد سیستم اطلاعات سلامت هستند باید هر چه سریعتر در راه اندازی آن اقدام کنند تا امکان تبادل اطلاعات میان بیمارستانها و ستاد نیز وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه هزینه همراه بیمار باید طبق تعرفه مصوب توسط بیمارستان اخذ شود و بیمارستان مکلف است خدمات مصوب را به همراه بیمار ارائه کند، افزود: از همراه بیماران زیر 12 سال نباید هزینه ای توسط بیمارستان اخذ شود چرا که از محل اعتبارات برنامه به بیمارستان پرداخت شده است.

آقاجانی بر توانمند شدن دانشگاههای علوم پزشکی و ارتقاء سطح آزمایشگاه های آنها تاکید کرد و گفت: دانشگاهها می توانند با آزمایشگاههایی که منع حقوقی ندارند برای انجام آزمایشات، قرارداد منعقد کرده و در مواردی که تعداد آزمایشات پایین است و برای دانشگاه صرفه اقتصادی ندارد، خرید خدمت صورت گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها