رابطه رونالدو و کرش مشخص نیست در چه حد و مرزی قرار دارد، اما چیزی که هست این که هر دو پرتغالی هستند و با هم همکاری داشته‌اند. یکی، زمان دستیاری کرش در منچستریونایتد و دیگری سرمربیگری وی در تیم ملی پرتغال و حضور در جام جهانی 2010. به همین خاطر خیلی دور از ذهن نیست که سرمربی تیم ملی کشورمان به نوعی هوادار هموطنش باشد، اما منطقی هم به مقایسه مسی و رونالدو در جام جهانی نگاه کنیم، عقل می‌گوید رونالدو با توجه به دریافت توپ طلای 2013 و قهرمانی با رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا قاعدتا باید روزهای بهتری را در برزیل سپری کند، اگرچه تیمش در گروهی جای گرفته که آلمان، آمریکا و غنا برای صعود به دور دوم دندان تیز کرده‌اند و پرتغال نمی‌تواند از این مرحله ساده گذر کند.
کد خبر: ۶۸۴۸۵۸

سرمربی شصت و یک ساله تیم ملی می‌گوید رونالدو ثابت خواهد کرد بهترین بازیکن جهان است. اگرچه خود رونالدو هم مدعی شده است برای جام جهانی خودش را بخوبی آماده کرده و می‌تواند در برزیل در رقابت با لیونل مسی شاخص‌ترین چهره مسابقات باشد، اما به یاد داریم در آفریقای جنوبی، کرش در مورد ناکامی تیمش گفته بود بهترین بازیکنش در حالت خوبی قرار ندارد.

اکنون کرش چهار سال بعد از آن جام جهانی، اشکان دژاگه را ستاره تیمش می‌داند و برای موفقیت در جام بیستم به او امید زیادی دارد، اگرچه نمی‌خواهد دژاگه همچون رونالدو سال 2010 او را ناامید کند.

کرش می‌گوید رونالدو از سال 2010 فرق زیادی کرده و در این دوره می‌تواند بهترین بازیکن مسابقات باشد: «این یک رقابت بزرگ برای رونالدوست. در جام‌های جهانی می‌خواهیم بهترین بازیکنان جهان را در بهترین شرایط خود ببینیم. می‌خواهیم در برزیل رونالدو در اوج قرار داشته باشد. از مسی انتظار زیادی ندارم یعنی حداقل در ذهنم امیدوارم این گونه باشد!

شک ندارم این مسابقاتی است که رونالدو واقعا می‌تواند ثابت کند بهترین بازیکن جهان است. امیدوارم روزی که مسی مقابل ایران قرار می‌گیرد در شرایط خوبی قرار نداشته باشد، اما جام جهانی درباره بهترین بازیکنان و تیم‌ها و بهترین سرگرمی و فوتبال در جهان است. ما فقط زمانی می‌توانیم جام جهانی زیبایی داشته باشیم و از آن لذت ببریم که بهترین بازیکنان جهان در مهم‌ترین بازی‌های خود همچنان بهترین باشند.

من در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی سرمربی پرتغال بودم، اما رونالدو در مسابقات نبود. او در فرم و شرایط خوبش قرار نداشت. ما از او توقع داشتیم تفاوت‌های زیادی ایجاد کند، اما او نتوانست. اگر رونالدو برای پرتغال خوب بازی کند می‌تواند، برای تیم مانند 14 بازیکن باشد. او بسیار خوب است و تنها مسی می‌تواند با او برابری کند.»

سرمربی اسبق رئال‌مادرید اکنون تجربه جدیدی دارد و آن حضور در جام جهانی همراه دو تیم مختلف است. این بار ایران او را به جام جهانی رسانده و امیدوار است این بار اثربخشی بیشتری در مسابقات داشته باشد: «این مسابقات برای ما کاملا متفاوت است. این یک سفر بزرگ برایمان بود که تاکنون بخوبی سپری شده است.

یکی از اصلی‌ترین بازیکنان ما اشکان دژاگه است که در فولام بازی می‌کند. ما بازیکنان دیگری هم داریم که در اسپانیا و آلمان بازی می‌کنند. چندین بازیکن بومی هم داریم که بسیار خوب می‌جنگند و بخش عمده‌ای از خط میانی و حمله ما را تشکیل می‌دهند.»

دیلی میرور / مترجم: عارف خماند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها