عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد

روش فروش مشروبات الکلی در ایران

یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس در نشست علنی دیروز (یکشنبه 25 خرداد ) مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور مشروب می‌سازند و به فروش میرسانند و متاسفانه به علت تعارض قانونی در مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی این امر در میان خلافکاران تسهیل شده است.
کد خبر: ۶۸۴۵۴۰
روش فروش مشروبات الکلی در ایران

جام جم سرا: محمد دهقان گفت: در کشور مشروب می سازند و در قوطی خارجی می فروشند تا کمتر مجازات شوند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی قوانین مجازات اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بحث مشروبات الکلی تعارض دارند افزود: متاسفانه به علت تعارض قانونی در مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی این امر در میان خلافکاران تسهیل شده است.

وی در جریان بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان طراح دو فوریتی این طرح با بیان اینکه اصلاح موردی این قانون در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است گفت: این اصلاح مربوط به موارد مجازات برای قاچاق مشروبات الکلی است به طوریکه هم اکنون در قانون مجازات اسلامی برای حمل و فروش مشروبات مجازات یک تا شش ماه حبس در نظر گرفته شده است اما در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز غفلت صورت گرفته و برای حمل مشروبات قاچاق زیر 10 میلیون، جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش تصویرنما و به نقل از خانه ملت، نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قوانین نباید تعارض وجود داشته باشد گفت: هم اکنون متاسفانه به علت تعارضات قانونی در دو قانون مجازات اسلامی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام کسانی که مشروبات داخلی تولید می‌کنند این مشروبات را در قوطی های خارجی ریخته و انرا به فروش می‌رسانند از این رو شاهد هستیم به علت تعارض قانونی یک امر خلاف شرع عملا تسهیل شده است.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مخلص
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۱
۱
به قول یكی از بزرگان برای هر مسجدی باید توالت ساخت دولت باید یه مكانی رو در نظر بگیرد تا كسانی كه از این نوشیدنی استفاده میكنه بره اونجا بشینه استفاده كنه حداقل بهداشتی باشه گناهش هم گردن خودش مگه همه تو یه قبر می خوابن اینجوری دیگه این همه تخلف صورت نمی گیره البته صحبتهای بنده كه حذف میشه ولی از این راه میدونید چه پول های حروم خورده میشه و چه جوونایی كور و مریض میشن مرسی.
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۲
۱
جلوی ساخت مواد مخدر را بگیرید یا واردات مواد مخدر كه كمتر از ١٠ دقیقه مواد مخدر در دسترس جوانان است
نگران تولید مشروب هستند , مواد مخدر در بین جوانان بیداد میكند و چه خانواده هایی كه قربانی مواد مخدر شدند , حالا به موارد پایین تر از مواد مخدر توجه می شود , همن طوریكه گشت ارشاد نتوانست جلوی بی حجابی را بگیرد كه هیچ بی حجابی بیشتر هم شد , فشار نتیجه بالعكس خواهد داد
دیار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
۰
۰
الان تهیه كردنش مشكلی نداره هر ماركی بخوای زنك بزنی میارن ...قیمت هم دست خودشونه نمیشه كه به تعزیرات زنگ زد. مسئولان باید فكری كنند برای این مشكل
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها