سری هشتم مجموعه مستند مثبت 70 که به خاطرات سالمندان اختصاص دارد، با موضوع جام‌جهانی از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۴۷۳

این برنامه به سراغ پیشکسوتان فوتبال و ورزشکارانی همچون غفور جهانی و حاجی بابایی می‌رود و خاطرات آنها را درباره جام جهانی به نمایش می‌گذارد.

محمدعلی بهبهانی، تهیه‌کننده این مجموعه درباره دیگر بخش‌های برنامه گفت: ما سفری به انزلی داشتیم و با پیشکسوتانی همچون پدر مرحوم سیروس قایقران، شاپور، نوری‌‌زاد و دیگر پیشکسوتان ورزش انزلی به عنوان یکی از شهرهای فوتبالیست‌پرور کشور، گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: در برنامه ویژه جام جهانی پیشکسوتان دیگری همچون آقای فنایی، داور بین‌المللی ایران از خاطرات خود از جام جهانی‌ دوره‌های مختلف سخن می‌گوید. ضمن این که خاطرات علی پروین، همایون بهزادی، نوریان، قلی‌زاده و جاسمیان را در این برنامه پخش خواهیم کرد.

بهبهانی، مقصد بعدی گروه مثبت 70 را شهر خوانسار و سپس روستاهای گیلان ذکر کرد و افزود: مجموعه‌ای از خاطرات ارزشمند مردم شهرستان سرخه آماده پخش شده است که برای ساخت آن به اکثر روستاهای این شهرستان همچون ایچ، لاسجرد و بیابانک که روستاهایی با قدمت پیش از دوره قاجار است، سفر کرده‌ایم تا سالمندان این روستاها خاطرات خود را از تاریخ کشورمان بازگو کنند.

مثبت 70 هر شب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی را روایت می‌کند.

برنامه فانوس که هر شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 از شبکه مستند به نمایش در می‌آید، امشب مستند تو را به‌یاد می‌آورم ساخته مریم‌السادات مومن‌زاده با موضوع ام‌اس را به نمایش می‌گذارد.

این مستند درباره یک دانشجوی پزشکی است که با علائم بیماری ام‌اس آشنا و متوجه علائم این بیماری در خود می‌شود. این دانشجو امید خود را از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد ترک تحصیل کند که در این حین با خانمی مواجه می شود که 22 سال است ام‌اس دارد، اما با این بیماری کنار آمده و کماکان به فعالیت‌های خود در جامعه ادامه می‌دهد.

امروز ساعت 17 مستند چهار پنجره رو به حیاط از مجموعه یک زندگی که به کارگردانی فرشاد فداییان ساخته شده، از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

این مستند 30 دقیقه‌ای درباره چهار بانوی اهل ماسوله است که همسرانشان را از دست داده‌اند و به خاطر کوچ فرزندانشان به شهر مدت‌هاست تنها زندگی می‌کنند. آنها بیشتر اوقاتشان را با هم می‌گذرانند.

سری دوم یک زندگی در شبکه مستند سیما تولید شده است. هر قسمت از این مجموعه اجتماعی همچون سری اول آن موضوع واحدی دارد و توسط گروه‌های مختلف ساخته می‌شود، اما در نهایت همه آنها تحت مجموعه «یک زندگی» به مضمون واحدی می‌پردازد که سرگذشت و زندگی یک انسان خاص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها