رقابت 377 نویسنده و شاعر در کرمان

دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با رقابت 377 نویسنده و شاعر در کرمان برگزار می‌شود. در این جشنواره از افسانه شعبان‌نژاد، محمدعلی علومی و محمد شریفی‌نعمت‌آباد در مراسم پایانی قدردانی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۴۳۵۲

به گزارش ایسنا، نشست خبری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره روز گذشته با حضور سعید بیابانکی، دبیر هنری جشنواره و عباس سالاری، دبیر اجرایی و رئیس حوزه هنری کرمان برگزار شد.

بیابانکی درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: 1260 اثر از 377 نویسنده و شاعر جوان به دبیرخانه جشنواره رسیده است که از این میان در بخش داستان کوتاه بزرگسال 144 نفر، داستان بلند بزرگسال 11 نفر، داستان کوتاه کودک و نوجوان 31 نفر، شعر کودک 13 نفر، شعر نو نیمایی و سپید 65 نفر، شعر کلاسیک 90 نفر و ترانه و سرود 23 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر هنری جشنواره گفت: هیات انتخاب بخش شعر نو را سیدعلی میرافضلی و محمدکاظم علیپور و هیات داوران بخش شعر نو را محمدرضا عبدالملکیان، مصطفی علی‌پور و قاسم آهنین‌جان تشکیل داده‌اند. همچنین هیات انتخاب بخش شعر سنتی را غلامرضا طریقی و محمود حبیبی تشکیل می‌دهند. بیابانکی افزود: در بخش هیات داوران شعر سنتی قربان ولیئی، یوسفعلی میرشکاک و خسرو احتشامی و در بخش ترانه ابراهیم اسماعیلی، اهورا ایمان و عباس محمدی اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دادند. همچنین هیات داوران بخش داستان کوتاه (کودک) را حسین فتاحی و شهرام شفیعی و هیات داوران بخش شعر کودک را عرفان نظرآهاری، رودابه حمزه‌ای و غلامرضا بکتاش تشکیل می‌دهند.

به گفته بیابانکی، اعضای هیات انتخاب بخش داستان بلند و کوتاه (بزرگسال) را اکبر صحرایی و سارا عرفانی و اعضای هیات داوران بخش داستان بلند و کوتاه (بزرگسال) را محمدعلی علومی، محمدعلی قاسمی و احمد دهقان تشکیل داده‌اند.

بیابانکی با اعلام این‌که جشنواره اول تیر با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز به کار می‌کند، افزود: طی برگزاری جشنواره کارگاه شعر و ترانه با حضور محمدرضا عبدالملکیان و اسماعیل امینی، کارگاه داستان با حضور محمدعلی علومی و احمد دهقان، کارگاه شعر کودک و نوجوان با حضور عرفان نظرآهاری و افسانه شعبان‌نژاد و کارگاه داستان کودک و نوجوان با حضور حسین فتاحی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه جشنواره اول تیر در کرمان برگزار می‌شود و اختتامیه نیز با حضور چهره‌های فرهنگی و برگزیدگان جشنواره دوم تیر برگزار خواهد شد.

سالاری، دبیر اجرایی این جشنواره هم با اشاره به شاعران و هنرمندان کرمانی مانند اوحدکرمانی، عماد فقیدکرمانی، هوشنگ مرادی‌کرمانی، احمدرضا احمدی، محمدعلی علومی و افسانه شعبان‌نژاد اظهار کرد: قرار است که از شاعران و داستان‌نویسان سرشناس و پیشکسوت همچون محمدعلی علومی، محمد شریفی‌نعمت‌آباد و افسانه شعبان‌نژاد در این جشنواره تجلیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها