همزمان با جدی‌تر شدن بحران تکفیری‌ها در منطقه و برخی انتقادات از سیاست‌های ریاض در قبال این گروه‌ها، صادق خرازی از دیپلمات‌های برجسته کشورمان به تحلیل و بررسی مناسبات میان ایران و عربستان پرداخته و گفته است: به نظر من آقای ظریف در ارتباط با عربستان سعودی خیلی خوب عمل کرده؛ این عربستان است که باید با ایران مدارا کند نه ایران با عربستان سعودی. ایران کاری نکرده اما عربستان سعودی در مناطقی از ایران جنایت کرده است و باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۶۸۴۰۳۰

وی در گفت‌وگو با مهر، با بیان این‌که در میان کشورهای منطقه چاره‌ای نداریم که به عنوان برادر بزرگتر تعامل کنیم، رئیس دولت دهم چهار سفر به عربستان انجام داد، بی‌آن‌که از آن طرف، رئیس دولت یا شخصیت مطرحی به ایران بیاید. خرازی با بیان این‌که گرایش عربستان سعودی در قبال ایران از گرایش اسرائیلی‌ها تندتر است، به ریشه‌یابی این موضع‌گیری‌ها پرداخته و عنوان کرده است: عربستان سعودی بحران جدی در سیستم سیاسی درونی خود پیدا کرده و اقبال و حمایت سابق در سیستم سیاسی آمریکا نسبت به عربستان کاهش پیدا کرده است.

صادق خرازی در جریان این گفت‌وگو به مذاکرات هسته‌ای نیز پرداخته و گفته است که در مذاکرات هسته‌ای وارد گام نهایی به مفهوم رسیدن به توافق نشده‌ و برای این تصور هنوز خیلی زود است. او با اشاره به پیشینه روابط ایران و آمریکا این را هم ادعا کرده است که در دولت گذشته قریب به یک سال و اندی ایران و آمریکا در عمان مذاکره می‌کردند و بالاترین سطوح نظام در جریان مذاکرات بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها