نوزاد گونه ای نادر از میمون نارنجی در نخستین هفته بعد از تولدش توسط مراقبت کنندگان مرکز نگهداری از حیوانات "تارونگا" در استرالیا از مرگ نجات پیدا کرد. این نوزاد میمون که به Nuok یا Water ویتنامی نامیده می شود 12 روز بعد از تولدش بعلت عدم تولید شیر کافی توسط میمون ماده تحت مراقبت و تغذیه ماموران باغ وحش قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۳۸۰۱
بچه میمون نارنجی

"جین مارشال" مراقبت کننده حیوانات می گوید: «نامی که برای این میمون انتخاب شده (Water) بسیار با مُسَمی است زیرا هنگام تولدش باران بسیار تندی شروع به باریدن بود. این گونه از میمون های برگی نارنجی در خطر انقراض قرار دارند و ما با تمام امکانات تلاش مان برگرداندن این نوزاد میمون به زندگی بود، و خوشبختانه بعد از سه ماه مراقبت شبانه روزی و تغذیه با شیر خشک، این حیوان آماده برگرداندن به طبیعت زیستگاه، نزد هم گونه های خود بود.»

بازگشت Nuok به نزد والدینش از مشکلات مسوولان مرکز نگهداری از حیوانات تارونگا بود. جین مارشال در ادامه می افزاید: «ما به خوبی می دانستیم بازگشت Nuok به گروهش از چالش های بزرگی است که پیش روی ما قرار دارد، بنابر این سعی کردیم با یک برنامه ریزی دقیق، هوشمندانه و زمان بندی شده درصدد رفع مشکل برآییم در این جهت تلاش کردیم ارتباط مستمر Nuok را با والدینش فراهم سازیم.»

به این ترتیب با مهارت مراقبت کنندگان باغ وحش تارونگا، این نوزاد میمون به گروه میمون ها بر می گردد، و تحت تغذیه و مراقبت ماده میمون قرار می گیرد.

میمون های برگی از نادرترین پستانداران در خطر انقراض قرار دارند که تعدادشان به 500 قلاده در حیات وحش می رسد. تارونگا باغ وحشی است در استرالیا که با اتخاذ تدابیر حفاظتی گونه های حیوانات آسیب پذیر در خطر انقراض را پرورش می دهد.

منبع: فایر فاکس مدیا

تنظیم: اعظم سادات سیدبرقی/ جام جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
خیلی بامزه و ناز هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
۰
۱
سلام موجود چیزی دارید میمون خونگی باحال

نیازمندی ها