وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جلسه شورای مدیران معاونت سیما از همکاری شبکه‌های تلویزیون برای ارتقای فرهنگ عمومی بهداشت و تقویت سلامت در جامعه قدردانی کرد و همراهی برنامه‌سازان تلویزیونی را برای تبیین و تعمیم طرح تحول نظام سلامت موثر دانست.
کد خبر: ۶۸۳۷۶۴
همکاری تلویزیون با وزارت بهداشت بیشتر می‌شود

در این نشست سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و علی دارابی بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر رسانه ملی بویژه تلویزیون با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استفاده از فرصت موثر رسانه‌ای تاکید کردند.

وزیر بهداشت با تشریح طرح تحول نظام سلامت و خدماتی که شبکه بهداشت و درمان کشور ارائه کرده است تصریح کرد: همراهی رسانه ملی بویژه تلویزیون می‌تواند کمک بزرگی برای اعتلای بهداشت و سلامت در کشور باشد.

وی با قدردانی از همکاری موثر صدا و سیما در این حوزه گفت: ارتقای فرهنگ عمومی برای رعایت بهداشت و تقویت سلامت مردم همراهی هرچه بیشتر رسانه ملی را می‌طلبد و امیدواریم بتوانیم هر 15 روز تا یک ماه خبر خوبی را در حوزه سلامت و بهداشت به مردم بدهیم.

هاشمی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بیماری‌ها گفت: 50 درصد مرگ و میر در کشور ناشی از سکته قلبی و مغزی است که البته قابل پیشگیری است و مهم‌ترین فرصت برای توانمند کردن مردم و پیشگیری از بیماری‌ها صداو سیماست.

وزیر بهداشت کاهش هزینه‌های درمانی مردم در شهرها تا 10 درصد و در روستا‌ها و پزشک خانواده تا 5 درصد، فراهم کردن اقلام دارویی در بیمارستان‌ها، بیمه شدن بیمارانی که بیمه نیستند در بیمارستان‌ها، استقرار شبانه متخصصان در بسیاری از بیمارستان‌ها و تقویت و گسترش اورژانس هوایی را از جمله اقدامات دولت در حوزه سلامت دانست و گفت: این اقدامات باعث آرامش بیشتر در مردم شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ساخت یا نوسازی 2000 خانه بهداشت در کشور، استقرار پزشک خانواده در شهرهای با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر، ایجاد شبکه‌های بهداشت در حاشیه شهرها، اهتمام ویژه برای ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور و حل مشکلات بیمه‌ای را از دیگر موضوعات مورد توجه وزارت متبوعش در حوزه بهداشت و سلامت دانست.

معاون رسانه ملی در امور تلویزیون نیز در سخنانی خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی را خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم توصیف کرد و با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص، سلامت و بهداشت را از موضوعات اصلی جامعه دانست و بر اهتمام تلویزیون برای همکاری همه‌جانبه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

دارابی در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیران تلویزیون از وی خواست با تشکیل کارگروه رسانه‌ای، اولویت‌های فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت و بهداشت را در اختیار برنامه‌سازان تلویزیونی قرار دهد و تاکید کرد: تلویزیون جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این مهم از هیچ کوششی فروگذاری نخواهد کرد. وی با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده دولت در زمینه بهداشت و سلامت و برنامه‌های پیش روی آن، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد با تعیین سخنگو برای این وزارت سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به طور مرتب و مستمر اطلاع‌رسانی شود.

دارابی با تاکید بر این‌که علاوه بر شبکه‌های سلامت و آموزش، دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز برنامه‌های متعددی را برای بالابردن امنیت سلامت و بهداشت جامعه داشته و دارند، همکاری هرچه بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با تلویزیون، برای آگاهی هر چه بیشتر برنامه‌سازان تلویزیونی از باید‌ها و نباید‌های بهداشت و سلامت در برنامه سازی خواستار شد.دارابی رسانه ملی را خانه دوم مسئولان و خادمان حوزه بهداشت و سلامت توصیف و تاکید کرد: برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر ضرورت افزایش جمعیت در کشور پیوسته‌ ای عملیاتی و بسته‌های تشویقی سلامت و بهداشت می‌تواند رسانه را در تحقق این مهم یاری کند.

حضور هر چه بیشتر و موثرتر کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های تلویزیون، همکاری در ارائه پیام‌های کوتاه و موثر بهداشتی و درمانی، معرفی مجمع خیرین سلامت در برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی و جایگاه سلامت و بهداشت در سبک زندگی ایرانی- اسلامی از دیگر موارد مورد توجه معاون سیما بود.

در این نشست مدیران شبکه‌های سیما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز انتظارات و خواسته‌های خود را برای اعتلای هر چه بیشتر سلامت و بهداشت بیان کردند.

در این نشست برای راه‌اندازی کمیته رسانه‌ای و همکاری‌های مشترک توافق شد. (روابط عمومی تلویزیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها