بنزین یورو​4 از آذرماه در اهواز توزیع می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در جایگاه‌های عرضه سوخت اهواز از آذر امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۵۰۰

عبدالله تمیمی اظهار کرد: متاسفانه طبق اعلام سازمان‌های جهانی، شهرستان اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان هم‌اکنون یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان در بخش آب و هواست و در مدت اخیر مردم این شهر و به تبع آن دیگر مردم استان مشکلات فراوانی از لحاظ بیماری و دیگر معضلات مرتبط را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس باید راهکارهایی برای کاهش آلودگی شهرستان اهواز اندیشیده می‌شد. از این‌رو در نشستی که اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مسئولان ارشد وزارت نفت و پخش و پالایش داشتند، از این فرصت استفاده و این موضوع را با مدیران آن در میان گذاشتیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر همین اساس مسئولان ارشد وزارت نفت متعهد شدند از آذر امسال و به منظور کاهش آلودگی‌های شهر اهواز، به توزیع بنزین با استاندارد یورو4 در جایگاه عرضه سوخت این شهرستان اقدام کنند تا آلودگی ناشی از خودروها در این کلانشهر کاهش یابد.

تمیمی عنوان کرد: البته نباید تنها به این کار بسنده کرد و باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری را به‌منظور کاهش آلودگی هوای اهواز انجام داد.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که نماینده شادگان هستم ولی از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کردم تا موضوع آلودگی مرکز استان خوزستان را با مسئولان وزارت نفت در میان بگذارم، زیرا نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی باید منافع مشترک استان را نیز درنظر بگیرند و به صورت تیمی برای کاهش مشکلات استان قدم بردارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از ورود بنزین یورو4 به جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان اهواز، عرضه این سوخت باکیفیت به مرور در دیگر شهرهای استان خوزستان نیز آغاز می‌شود.

به گزارش مهر، بنزین با استاندارد یورو 4 دارای بنزن و ترکیبات هیدروکربنی بسیار پایینی است، بنابراین میزان تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هم کاهش می‌یابد. از بهمن سال گذشته توزیع بنزین یورو 4 ابتدا در اراک و بعد در تهران و کرج آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها