نخستین فروش شرکت بوئینگ به ایران پس از ۳۵ سال

بوئینگ چه چیزهایی به ایران فروخت؟

بوئینگ و جنرال الکتریک از جمله شرکت‌هایی هستند که طی دوره 6 ماه توافق ژنو، مجوز صادرات قطعات به ایران را دریافت کردند

ایران‌ایر: بسرعت در حال تامین قطعات هواپیما هستیم

مدیر عامل ایران الکتریک در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست فعالان صنایع هواپیمایی در قطر گفت: این شرکت بسرعت در حال تامین قطعات یدکی برای تعمیر هواپیماهای فرسوده ناوگان خود طی دوره شش ماهه تعلیق تحریم‌های آمریکاست.
کد خبر: ۶۸۳۰۸۷

به گزارش فارس، در حالی‌که این شرکت قراردادهایی برای تامین قطعات و تعمیرات هواپیما بر اساس توافق موقت ژنو در اختیار دارد، باید تا بیستم جولای (بیست و نهم تیر) پرداخت‌ها تسویه و محموله‌ها ارسال شده باشد.

پرورش در این‌باره افزود: ایجاد ارتباطات و انعقاد قراردادهای جدید زمانبر است و شش ماه، زمان کافی برای انجام تمام این‌ کارها نیست.

بوئینگ و جنرال الکتریک از جمله شرکت‌هایی بودند که طی دوره شش ماه توافق ژنو، مجوز صادرات قطعات به‌ایران را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ایران‌ایر در نظر دارد تا پرواز به شانگهای چین را با بوئینگ 747 در آگوست آغاز کند و پروازها به مسکو با ایرباس ای 300 و ای 320 از سرگرفته خواهد شد. این پرواز پس از خروج بوئینگ 727 از سرویس متوقف شده بود.این مقام ایرانی خاطرنشان کرد: بیشترتولیدکنندگان غربی هواپیما ابراز علاقه‌مندی می‌کنند، زیرا این احساس را دارند که در صورت گشوده شدن درهای ایران، آنها باید آنجا باشند. بسیاری از آنها هم‌اکنون با ما تماس گرفته‌اند. آنها می‌خواهند هواپیماهای خود را به ایران بفروشند، زیرا (در ایران) ظرفیت بزرگی وجود دارد.

وی افزود: ناوگان موجود این شرکت بر پایه هواپیماهای ایرباس ای300 و ای 310 پهن‌پیکر که سال‌ها پیش تولید آنها متوقف شده و ای 320 است. همچنین چند فروند 747 اس و فوکر 100 اس نیز در این ناوگان وجود دارد. هفت جتی که اکنون فعالیت نمی‌کردند با این قطعات و رسیدگی دوباره می‌توانند پرواز کنند.

ورود 5 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور

در همین حال ، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از ورود پنج فروند هواپیمای جدید از ابتدای امسال به ناوگان هوایی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حمید حبیبی گفت: با ورود هواپیماهای جدید که از نوع ایرباس A320، A310 و یک فروند BAE است 850 صندلی طی چند ماه گذشته به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است.وی تعداد ناوگان هوایی موجود کشور را 251 فروند اعلام و تصریح کرد: از این تعداد، 143 فروند هواپیما که شامل 21 هزار و 270 صندلی است فعال و 108 فروند هواپیما غیرفعال هستند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور ملحق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها