مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: هر روز شاهد نتایج منفی از حضور غیرقانونی اتباع افغانی در کشور هستیم از جمله قاچاق انسان، انتقال افراد و ازدواجهای غیرقانونی که فجایعی به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۲

جام جم سرا:سیدعیسی موسوی نسب در گفتگو بامهر با بیان اینکه زمانی که یک تبعه غیرقانونی وارد کشور می شود در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی آسیبهای جدی متوجه کشور می شود،گفت: می‌توان گفت که حضور اتباع خارجی براساس فرآیند قانونی به عنوان یک فرصت شناخته می شود.

وی افزود:‌ ورود غیرقانونی اتباع افغان به کشور به دلیل نداشتن شناسنامه آسیبهای جدی در حوزه اشغال فرصت های شغلی و ایجاد جرایم اجتماعی برای کشور به همراه دارد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران ازدواج های شرعی غیرقانونی را از مهمترین آسیبهای ناشی از حضور غیر قانونی اتباع افغانی عنوان کرد و افزود: ‌اتباع غیرمجاز چون با انگیزه سودجویی وارد کشور می شوند ازدواج آنها با دختران ایرانی به دلیل نداشتن شناسنامه موجب بلاتکلیفی فرزندان آنها می شود.

وی افزود:‌ از آنجا که مبنای ازدواج اتباع افغان غیرقانونی است در اولین برخوردی که نیروی انتظامی با آنها دارد آن است که باید از کشور طرد شوند.

موسوی نسب ادامه داد: برخی از این اتباع برای سودجویی وارد کشور می شوند ازدواج می کنند و پس از آن چون شناسنامه ندارند، از نظر حقوقی قابل ردیابی و پیگیری نیستند و پس از ترک کشور فرزندان و زنان آنها به دلیل نداشتن هیچ مدرکی از جمله شناسنامه نمی توانند فعالیت اجتماعی داشته باشند و فرزندان امکان تحصیل و اشتغال ندارند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با تاکید براینکه خانواده اتباع غیرقانونی در کشور از آسیب پذیرترین گروه های جامعه هستند افزود: از نظر قانونی منعی برای ازدواج زنان و دختران ایرانی با اتباع افغان نیست اما توصیه می کنیم برای ازدواج با اتباع افغان از فضای باز ازدواجهای قانونی استفاده کنند و با کارشناسان حقوقی در اداره کل اتباع خارجی مشورت کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانیم مستندات را از نمایندگی تبعه خارجی اخذ و از حق و حقوق زن ایرانی دفاع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
۰
۰
نفس ازدواج به تنهایی هزارویك عارضه داردمانندنسبیت سببی بیداكردن باافرادجدیدی كه هیچ شناخت قبلی باهیچكدام نداری واینكه بایدبعدازازدواج به سازهركدام برقصی تاچه رسدبه ازدواج باخارجیان كه بطورخاص عوارض ومشكلات خودرادارد.بنابراین باازدواج بابیگانگان وخارجیهامخالفم.

نیازمندی ها