طرح تابستانه امسال پلیس راه در جاده‌های کشور طی دو مرحله قبل و بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد. قرار است مرحله اول این طرح از بیست‌و‌یکم خرداد در همه راه‌ها و جاده‌های کشور به اجرا گذاشته شود.
کد خبر: ۶۸۱۴۱۵

رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری روز گذشته خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تابستانه در دو مرحله گفت: اولویت اصلی پلیس در طرح تابستانه امسال تمرکز روی نقاط پرتردد، پرحادثه، عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است که مرحله اول اجرای طرح از بیست و یکم خرداد تا نهم تیر و مرحله دوم نیز از هشتم مرداد تا چهارم مهر اجرا می‌شود.

به گفته سردار اسکندر مومنی، از موارد مهم در طرح تابستانه کاهش سرعت مجاز در جاده‌های پرتردد، پرتصادف، حادثه‌خیز و محل تردد عابران پیاده است که بر این اساس قرار است حد مجاز سرعت در این نقاط کاهش یابد. وی افزود: پلیس در نظر دارد در محل‌هایی که به عنوان محل تردد عمده عابران پیاده است حد مجاز سرعت را به 50 کیلومتر بر ساعت برساند.

4500 نفر در آستانه محرومیت از رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این‌که 4500 راننده در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند، گفت: این افراد بیش از 25 نمره منفی دریافت کردند اگر یک تخلف حادثه‌ساز دیگر انجام دهند با ضبط گواهینامه از سه ماه رانندگی محروم می‌شوند این در حالی است که اگر این رانندگان شش ماه مرتکب تخلفات حادثه‌ساز نشوند نمرات منفی آنها از سیستم حذف می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات طرح جدید کاهش 40‌درصدی سوانح و تلفات رانندگی ابراز امیدواری کرد امسال بتوان با یک جهش بلند کاهش 40‌درصدی حوادث در کشور محقق شود.

مومنی تاکید کرد: یکپارچه‌سازی معاینه فنی، ارتقای ایمنی خودروها، خروج خودروهای فرسوده و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین اولویت‌های این طرح است که اوایل امسال پس از انجام یکسری اصلاحات این طرح آن به هیات دولت داده شده و رئیس‌جمهور نیز دستور داده تا جلسات بررسی و اجرای این طرح با حضور معاون‌اول برگزار شود. مومنی با اعلام این‌که در تعطیلات هفته گذشته دو دستگاه اتوبوس اسکانیا دچار آتش‌سوزی شدند، افزود: خوشبختانه در این دو حادثه آسیبی به سرنشینان خودرو نرسید و هم‌اکنون نیز شماره‌گذاری این خودرو تا زمانی که همه ایراداتش رفع نشود، متوقف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها