بتازگی کتابی در کتابخانه ای از دانشگاه هاروارد آمریکا به معرض دید عموم گذاشته شده است که این دانشگاه ادعا می کند با پوست انسان جلد شده است.
کد خبر: ۶۸۱۱۳۰

جام جم سرا: بر پایه اعلام پایگاه علمی raw stoy گروهی از کتابشناسان و پزشکان که درمورد این کتاب تحقیق کرده اند در گزارش خود تایید کردند که این کتاب با جلدی از پوست انسان پوشش گرفته است.

کتاب ˈفرجام های روحˈ (Destinies of the Soul) از سال 1930 در کتابخانه هاوتون این دانشگاه بوده و در آن در مورد سرنوشت روح پس از حیات انسان قلم فرسایی شده است.

براساس این گزارش نویسنده کتاب ˈآرسن هوسایˈ یک نسخه از اثر خود را در اوایل قرن 19 به دوستش دکتر لودویک بولند اهدا کرده است. پس از آن دکتر بولند، این کتاب را با استفاده از پوست جسد یکی از بیماران زن کم توان ذهن خود که بر اثر سکته جان باخته بود، جلد می کند.

به نقل از ایرنا، تاریخچه استفاده از پوست انسان در صحافی کتاب ها به قرن هفدهم در اروپا باز می گردد.

اسناد و گزارش هایی از قرن نوزدهم بر جای مانده که در آنها به استفاده از جسد اعدامیان در کالبدشکافی و علوم پزشکی، و مصرف پوست آنها برای صحافی کتاب ها اشاره شده است.

طبق این گزارش حتی برخی از خانواده های اشرافی در اروپا در قرن 19 کتاب مورد علاقه خود را پس از مرگ با جلدی از پوست انسان می پوشاندند.

از بولند یادداشتی مبنی براینکه ˈبرای حفظ زیبایی کتاب روی جلد نانوشته می ماندˈ پیدا شده است.

در این یادداشت دکتر بولند نوشته است: این کتاب را با استفاده از پوست بدن یک انسان جلد کردم و فکر می کنم کتابی که در مورد روح آدمی صحبت می کند شایسته داشتن چنین جلدی است.

در دست نوشته بولند همچنین آمده است: این بسیار جالب است که کسانی که در آینده این کتاب را می خوانند تغییرات ایجاد شده بر روی پوست انسان در گذر زمان مشاهده می کنند.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها