در حالی‌که دور جدید مذاکرات ایران و 1+5، بیست‌و‌ششم تا بیست و نهم خرداد در وین برگزار می‌شود، ایران و شش کشور طرف مذاکره، گفت‌وگوهای کارشناسی خود را طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دنبال کرده و قرار است نتیجه جلسات به مقامات عالی سیاسی گزارش شود. این مذاکرات در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین و به مدت چهار ساعت برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۱۰۴۴

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و استفان کلمنت، دستیار ارشد کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند. بعیدی‌نژاد پس از پایان گفت‌وگوهای کارشناسی در وین، به ایرنا گفت که دوطرف در مذاکرات فنی و فشرده انجام شده، بحث‌های ریز کارشناسی را مطرح و به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادند.

همکاری ایران و آژانس درچارچوب توافق‌‌ها

همچنین رضا نجفی، نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان موضوع ایران در نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت: همکاری‌های فعلی ایران و آژانس، براساس توافق و برنامه زمانبندی شده اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در نشست روز چهارشنبه شورای حکام موضوع هسته‌ای کشورمان بررسی شد که به‌اجرای پادمان‌ها در ایران و گزارش آمانو، مدیرکل آژانس اختصاص داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها