پزشکان نگران آسیب مغزی آیت‌الله مهدوی‌کنی به‌دنبال عارضه قلبی ایشان هستند

دعای مردم و مسئولان برای سلامت رئیس مجلس خبرگان

آیت‌الله مهدوی کنی عصر چهارشنبه پس از بازگشت از مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، در منزل خود دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت.
کد خبر: ۶۸۱۰۴۳

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر پنجشنبه از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان در این دیدار در جریان مداوای رئیس مجلس خبرگان قرار گرفتند و سلامتی وی را از خداوند متعال مسألت کردند. چهارشنبه‌شب نیز حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به‌نمایندگی از سوی ایشان در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی کنی حضور یافته بود.

براساس آخرین خبرها در خصوص رسیدگی پزشکی به وضع رئیس مجلس خبرگان رهبری، فضل‌الله صفی پزشک معالج آیت‌الله مهدوی‌کنی از تشکیل جلسه تیم پزشکی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت خبرداد و به تسنیم گفت: در جلسه به این نتیجه رسیدیم که تمامی کارها توسط تیم پزشکی انجام شده و فقط باید صبر کرد. وی درباره آخرین وضع جسمانی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار کرد: پس از سکته قلبی و احیای قلب ایشان در لحظاتی که نارسایی قلبی داشتند به مغز آیت‌الله مهدوی‌کنی آسیب وارد شده و اکنون فقط باید منتظر بود که علائمی از ایشان دیده شود. دکتر صفی با رد اخباری مبنی بر مرگ مغزی آیت‌الله مهدوی‌کنی، اظهار کرد: وی مرگ مغزی نشده و فقط به مغز ایشان آسیبی وارد شده و برای روشن‌شدن وضع ایشان باید صبر کرد. حجت‌الاسلام میرلوحی هم به نسیم گفت: از زمان انتقال به بیمارستان تاکنون هیچ جوابی از مغز ایشان دریافت نکرده‌ایم. ابراهیم انصاریان رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی هم در مراسم دعای کمیل دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با تشریح فاصله 10 تا 15 دقیقه‌ای عارضه قلبی آیت‌الله مهدوی کنی و انجام عملیات پزشکی روی ایشان، گفت که وضع هوشیاری آیت‌الله مهدوی‌کنی قابل پیش‌بینی نیست.

همچنین به گزارش فارس، با بستری شدن رئیس مجلس خبرگان رهبری، جمع زیادی از مسئولان کشوری و لشکری برای عیادت از ایشان راهی بیمارستان بهمن شدند. حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، علی لاریجانی رئیس مجلس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای کابینه همراه جمع کثیری از مسئولان کنونی و گذشته از عیادت‌کنندگان آیت‌الله مهدوی‌کنی بودند.

در حاشیه این عیادت‌ها، حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از چهره‌های بنام انقلابی، فرهنگی، علمی و دینی است و در کشور از حمایت همه روحانیت و مردم برخوردارند. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی نیز تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی از نعمات بزرگ خداوند برای ماست. آیت‌الله آملی‌لاریجانی نیز پس از عیادت تاکید کرد: مهدوی‌کنی از شخصیت‌های برجسته نظام و انقلاب است. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی نیز با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله مهدوی‌کنی، اظهار کرد: ایشان از لحاظ اخلاق و اندیشه نمونه هستند و خدمات و سوابق انقلابی، قاطعیت در برابر دشمن و زجر کشیدن در دوران مبارزات از ویژگی‌های ایشان است. آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام‌جمعه موقت تهران، آیت‌الله مهدوی‌کنی را رکن نظام دانست و غلامعلی حدادعادل نیز بیان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی یک روحانی تمام‌عیار است.

گفتنی است، خانواده رئیس مجلس خبرگان از همه مردم خواسته‌اند تا برای بهبود حال ایشان دعا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها