انتقادهای شدید یک سیاستمدار اروپایی:

سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی آمریکا هدایت می‌شود

اروپا: چرا ما تنبیه می‌شویم اما صادرات آمریکا به ایران افزایش می‌یابد؟

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد: در طول سه سال گذشته، همکاری‌های تجاری ایالات متحده با ایران 35 درصد افزایش یافته و این افزایش، همزمان با تنبیه شرکت‌های اروپایی معامله‌کننده با ایران، اتحادیه اروپا را نگران کرده است.
کد خبر: ۶۸۱۰۱۸

به گزارش ایرنا، بلومبرگ به نقل از یکی از مسئولان اروپایی نوشت: در حالی که شرکت‌های اتحادیه اروپا قربانی قوانین مربوط به اجرای تحریم علیه برخی کشورها شده و بانک‌های اروپایی به دلیل نقض تحریم‌ها تنبیه و جریمه می‌شوند، منصفانه نیست صادرات آمریکا، که بیشتر مواد خوراکی و دارویی و تجهیزات درمانی را شامل می‌شود، افزایش پیدا کند.

این منبع خبری افزود: ماریت شاکه، یکی از نمایندگان پارلمان اروپا، در پاسخی کتبی به پرسش بلومبرگ در این زمینه گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تاثیرات نامطلوب ناخواسته‌ای روی فعالیت‌های تجاری اروپا گذاشته است.

وی که در کمیته روابط خارجی و تجارت بین‌المللی پارلمان اروپا نیز عضویت داشته و ماه دسامبرگذشته (آذر- دی92) به ایران سفر کرده بود، افزود: اتحادیه اروپا باید نگرانی خود را در این مورد به ایالات متحده منتقل کند؛ زیرا حجم تجارت اتحادیه اروپا با ایران 77 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که آمریکا دیروز شرکت هواپیمایی هلندی فوکر را به جرم فروش قطعات هواپیما به ایران ده میلیون دلار جریمه کرد. درهمین حال احتمال جریمه ده میلیارد دلاری یک بانک فرانسوی به جرم نقض تحریم‌های ایران در صدر اخبار اقتصاد جهان قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها