جام جم آنلاین گزارش می‌دهد

دوئل پدر و دختر

انتقادهای شدید یک سیاستمدار اروپایی:

سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی آمریکا هدایت می‌شود

رهبر جریان راست افراطی فرانسه در انتقاد از اتحادیه اروپا اعلام کرد؛ بروکسل در حوزه سیاست خارجی هیچ اختیاری از خود نداشته و در امور بین الملل دنباله رو سیاست خارجی آمریکاست.
کد خبر: ۶۸۱۱۷۸
سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی آمریکا هدایت می‌شود

"ماری لوپن" در مصاحبه با راشا تودی گفت: وضعیت در اتحادیه اروپا چنان بحرانی است که هیچ صدای مستقلی در آن شنیده نمی‌شود.

ماری لوپن که در انتخابات اخیر اتحادیه اروپا توانست نتیجه ای مناسب کسب کند، افزود: دیپلماسی اتحادیه اروپا یک فاجعه است. موضعگیری این اتحادیه در امور خارجی موجب ایجاد مشکل یا بدتر شدن اوضاع می شود.

لوپن در ادامه با اشاره به اوضاع اوکراین اعلام کرد؛ به اعتقاد وی اتحادیه اروپا این حق را نداشت که کی یف را مجبور به بر هم زدن روابط تاریخی خود با روسیه کند.

به اعتقاد لوپن سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور نامناسبی از سوی آمریکا هدایت می شود و این امر سبب شده تا مشکلاتی برای این اتحادیه به وجود بیاید که مواردی همچون لیبی و بحران سوریه مثالهایی روشن در این خصوص هستند.

لوپن گفت: ما به دلیل تبعیت از آمریکا در حوزه سیاست خارجی اشتباهاتی را مرتکب شده ایم اما بدترین اشتباه ما در مورد سوریه بوده است؛ به طوریکه هم اکنون هیچ کشور مستقلی در اروپا که خواهان پایان مسالمت آمیز بحران در سوریه باشد دیده نمی شود.

وی افزود: ما به عنوان حزب جبهه ملی فرانسه تنها حزبی در اروپا بودیم که با طرح مداخله نظامی در سوریه مخالفت کردیم. زمانیکه بحران سوریه تازه آغاز شده بود به مقامات فرانسه اعلام کردیم که کمک به شورشیان حاضر در سوریه سبب گسترش تروریسم در جهان می شود و این همان موردی است که امروز شاهد آن هستیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها