سیما تیرانداز بازیگر تله‌فیلم «بین خودمون باشه» که در نقد دروغگویی ساخته می‌شود تأکید دارد در ارائه پیام‌های اخلاقی در آثار نمایشی باید به گونه‌ای کار کرد که مخاطب احساس نکند او را نصیحت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۸۰۸۴۳
نقد دروغگویی در تله فیلمی با بازی سیما تیرانداز

سیما تیرانداز بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره بازی در تله فیلم «بین خودمون باشه» گفت: من و بهنام تشکر نقش زن و شوهر اصلی این فیلم را بازی می‌کنیم. داستان این کار درباره دروغ و عواقب آن است. حضور علی عطشانی به عنوان کارگردان برای من بسیار مهم بود و حضور بهنام تشکر و دیگر افراد گروه باعث شد در این کار باشم.

/Media/Image/1392/03/21/635065600762190047.jpg

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کند این تله‌فیلم چقدر می‌تواند موثر واقع شود؟ اظهار کرد: اکنون درباره هر چیز منفی که بخواهیم حرف بزنیم، جامعه درگیر آن است؛ دروغ، ماسک زدن و... دروغ از آن چیزهایی است که حالا خیلی رواج پیدا کرده است. به ویژه دروغ مصلحتی که همه می‌گوییم و از دیرباز تا به حال بوده و همیشه شنیده‌ایم دروغ مصلحتی اشکالی ندارد!

بازیگر نقش انیس در سریال «ستایش» یادآور شد: حتی از پدربزرگ‌هایمان هم شنیده‌ایم که دروغ مصلحتی اشکالی ندارد.

تیرانداز تأکید کرد: یکی از وظایف ما هنرمندان دیدن اشکالات و معضلات جامعه است. اگر ما هر کدام از این ها را در آثار هنری مطرح کنیم، قطعا بسیار تاثیرگذار خواهد بود. من همیشه می‌گویم نباید انتظار اتفاق بزرگی را از آدم‌ها داشته باشیم. شاید از میان یک جمعیت 10 هزار نفری، اثری هنری روی یک نفر تاثیر بگذارد و این خیلی خوب است.

وی تصریح کرد: این موضوع جزو وظایف هنرمندانی است که کار تصویر و تئاتر انجام می‌دهند. خود من به معضلات اجتماعی توجه زیادی دارم، چون بر این معتقدم که ما خودمان آنها را درک کرده‌ایم. بنابراین اثر ما با تماشاگر ارتباط بهتری برقرار می‌کند. از طرفی متعلق به زمان حال است و مخاطب کاملا آن را احساس می‌کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان گفت: مهم‌ترین موضوع این است که این معضلات چگونه در قالب آثار هنری ساخته می‌شوند. هیچ کدام از ما دوست نداریم نصیحت شویم. در نتیجه تاثیرگذاری بیان معضلات اجتماعی این است که در قالب یک داستان طنز و به صورت غیرمستقیم باشد. اتفاقی که در «بین خودمون باشه» رخ داده است.

به گزارش مهر، «بین خودمون بمونه» در گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو سیما، با نگاهی اجتماعی به معضل دروغ و تاثیرات آن در جامعه امروز می‌پردازد. این تله فیلم درباره مردی به‌نام تورج است که در آستانه اسباب‌کشی به منزل جدیدش 40 میلیون تومان پول کم دارد، بعد از تلاش‌های زیاد تنها راه را در فروش زمینش در کاشان می‌بیند. او برای فروش زمین نیاز به مرخصی دارد، به همین دلیل مجبور می‌شود به مدیرش دروغ بگوید و این آغاز ماجراست...

این تله‌فیلم قرار است جمعه 23 خرداد مصادف با نیمه شعبان از شبکه دو سیما روی آنتن برود. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها