مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش جزیی قیمت خودرو در صورت ابلاغ فرمول جدید شورای رقابت خبر داد و گفت: بازار را با فروش 20 درصد از محصولات به صورت نقدی تنظیم می‌کنیم.
کد خبر: ۶۸۰۴۳۹
«آریو» و «ساینا» به بازار خودرو می‌آیند+عکس

جام جم سرا:
سعید مدنی در حاشیه مراسم اعلام نام محصولات جدید این شرکت گفت: خودروسازان موضوع قیمت را به شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌اند و البته ممکن است که افزایش قیمت به صورت جزیی در محصولات رخ دهد، این درحالی است که از اواخر سال 92 تاکنون، روند بسیار خوبی در افزایش تیراژ تولید رخ داده و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت‌.

تولید 600 هزار دستگاه خودرو در سال 93
به نقل از جهان صنعت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: میزان تولید سه ماهه نخست امسال 50 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، ضمن اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تولید قرار بود که امسال 500 هزار دستگاه باشد، ولی سعی داریم به 600 هزار دستگاه خودرو برسانیم‌.
وی درخصوص راهکار خروج دلالان از بازار خودرو تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته حجم تولید به دلیل فضای نامناسب کسب و کار به شدت افول کرده بود، باعث شد تقاضای انباشته در بازار به وجود آید که این تقاضای انباشته امسال با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید، خود را نشان می‌دهد بنابراین برنامه افزایش تولید را نسبت به سال گذشته در دستور کار داریم ولی با وجود این افزایش تولید پیش‌بینی می‌شود که به دلیل وجود خودروهای فرسوده و صادرات بخشی از خودروهای داخلی تقاضا بیشتر از عرضه باشد‌.
مدنی ادامه داد: با این حال برای کنترل قیمت و تنظیم بازار در کوتاه مدت فروش فوری و نقدی را در دستور کار قرار دادیم به صورتی که 20 درصد از تولیدات از طریق فروش نقدی و فوری برای کنترل بازار عرضه خواهد شد‌.

مدنی با اشاره به دو محصول جدید گروه خودروسازی سایپا گفت: ظرفیت تولید ساینا (232) در شروع سال اول که مصادف با نیمه دوم امسال است، 25 هزار دستگاه است و در سال‌های آتی حداقل به 100 هزار دستگاه خواهد رسید، این درحالی است که خودرو 232 در کنار تیبا 2 به تدریج جایگزین خودرو پراید شده به‌گونه‌ای که از تیراژ پراید کاسته و به تیراژ این دو خودرو افزوده می‌شود‌.
به گفته وی، قیمت خودروهای پلتفروم ایکس 200 که شامل خودرو 232 (ساینا)، خودرو 211 و تیبای کنونی می‌شود تفاوت زیادی را با پراید نخواهد داشت و به صورت تقریبی حدود 28 تا 29 میلیون تومان خواهد بود‌.

.

.

آریو و ساینا نام های انتخابی محصولات جدید سایپا
آریو و ساینا نام‌های انتخابی محصولات جدید سایپا هستند‌ که مراسم قرعه‌کشی و اعلام اسامی برندگان فراخوان نام‌گذاری محصولات جدید سایپا در هتل آکادمی المپیک برگزار شد‌.
به گزارش سایپانیوز، براساس جدول زمان‌بندی تعیین شده این طرح تا 19 فروردین امسال ادامه داشت و طی این مدت مجموعا 20 هزارو 147 نفر در این فراخوان مشارکت کردند‌. بر این اساس نام «آریو» برای محصول «زد 300 » و نام «ساینا» نیز برای محصول «سایپا 232» انتخاب شد‌.

ساینا نام جدید خودرو سایپا 232 است‌. این خودرو دارای حجم موتور 1500 سی‌سی بوده و مصرف آن در سیکل ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر است‌. گیربکس این خودرو دستی 5 سرعته است و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است‌. آریو نیز نام خودرو اس 300 است که خودروی با حجم موتور 1600 سی‌سی با استاندارد‌ آلایندگی یورو 5 و با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک است‌. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 6/7 لیتر است‌. این خودروها در سال‌جاری تولید و عرضه خواهند شد‌.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
۰
۰
خداییش این زشت نیست برا ما؟؟ خودروی چینی وارد میكنیم اونوقت مارك ایرانخودرو و سایپا رو میچسبونیم به نام تولید داخل میدیم دست مردم؟؟؟

نیازمندی ها