مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران گفت: مرحله نخست نصب کنتورهای هوشمند در مناطقی از کشور به صورت پایلوت در سال جاری اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۹۲۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسین سجادی افزود: زیرساخت، مطالعه و طرح‌های لازم برای اجرای هوشمندسازی کنتورهای برق تهیه شده و مرحله نخست این طرح را تا پایان شهریور امسال اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله نخست که به صورت پایلوت اجرا می‌شود در هر یک از مناطق تهران ، البرز، خراسان، بوشهر، زنجان و اهواز 2000 دستگاه کنتور هوشمند برای مصارف گوناگون نصب شده که نتایج حاصل از این طرح کارشناسی و ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از اجرای مرحله نخست، مرحله دوم این طرح که نصب 20 هزار دستگاه کنتور هوشمند در هر منطقه است، تا پایان امسال اجرایی می‌شود. سجادی قرائت خودکار کنتورها، مدیریت تقاضا ازطریق ارسال نرخ به مشترکان و تشویق آنان به کاهش مصرف، برآورد کیفیت توان تحویلی به مشترک و کاهش هزینه‌ها را بخشی از ویژگی‌های هوشمندسازی سامانه‌های اندازه گیری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با هوشمندسازی کنتورهای برق، امکان تشخیص موارد استفاده غیرمجاز، کاهش دخالت عامل انسانی در قرائت، افزایش دقت در اندازه‌گیری‌ها و تشخیص سریع خطاهای دستگاه اندازه‌گیری فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها