گفتگو با مجری برنامه آبرنگ شبکه نسیم

بهنوش بختیاری: هدفم گسترش شادی است

یکی از برنامه‌های تولیدی شبکه نسیم «آبرنگ» است که با اجرای بهنوش بختیاری پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۵۳۰
بهنوش بختیاری: هدفم گسترش شادی است

در این برنامه از بینندگان خواسته می‌شود در طول هفته بهترین لطیفه‌ و خاطره خود را در سایت شبکه نسیم به‌اشتراک بگذارند یا به برنامه ایمیل کنند، در پایان هر هفته به بهترین لطیفه یا خاطره جوایزی اهدا می‌شود.

در بخش دیگری از برنامه آبرنگ، مخاطبان می‌توانند تصاویر بهترین لحظات زندگی خود را با دیگر بینندگان به اشتراک بگذارند. از آنجا که تولد فرزند زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظه زندگی هر انسان است و کودکان شادی‌بخش‌ترین موجودات برای والدین هستند؛ از مخاطبان برنامه خواسته شده تا تصاویر کودکان کمتر از دو سال خود را برای برنامه ارسال کنند. برای آگاهی از ساختار برنامه و این‌که «آبرنگ» کی و کجا متولد شده با بهنوش بختیاری که سال‌ها در سریال‌ها، فیلم‌ها و تله‌فیلم‌ها دیده شده بود و این بار مجری‌گری را تجربه کرده است، به گفت‌وگو نشستم.

از چگونگی طراحی و تولید برنامه آبرنگ برایمان‌بگویید.

از هفت، هشت ماه پیش به فکر تولید برنامه‌ای ساده و بی‌تکلف برای شبکه نسیم بودیم. برنامه‌های این شبکه قرار است خستگی را از تن مردم بیرون کند پس با همین پیش‌زمینه ساخت آبرنگ را شروع کردیم. دوست داشتیم برنامه‌ای بسازیم که مردم و مخاطبان شبکه نسیم از دیدن آن خسته نشوند. بخش‌های برنامه کوتاه است تا مردم ضمن تماشای آن به کارهایشان هم برسند و از آن لذت ببرند.

در ابتدای کار با آقایان هاشم رضایت، قائم‌مقام شبکه نسیم و حسین کرمی، مدیر این شبکه جلساتی داشتیم تا توانستیم چند و چون برنامه را تنظیم کنیم. ما حتی دیداری با مهندس ضرغامی، رئیس سازمان صداو سیما هم داشتیم.

مدیران شبکه با تمام مشکلاتی که من داشتم و سنگینی برنامه‌هایم با من ساختند تا این برنامه به سرانجام رسید.

شما برای نخستین بار اجرای یک برنامه را به عهده گرفته‌اید، چگونه توانستید به این سبک اجرا برسید؟

من از زمان پخش این برنامه چند بار گفته‌ام که از همه مجریان عزیز عذرخواهی می‌کنم زیرا من مجری نیستم و قصد ندارم کار اجرا را ادامه بدهم. «آبرنگ» یک برنامه کاملا شاد است و به دلیل این‌که این برنامه در جهت شاد کردن مردم طراحی شده، به طور استثنا اجرای آن را قبول کردم وگرنه من مجری نیستم. این کار واقعا برایم ارزشمند است زیرا آبرنگ برای رفع غم و اندوه مردم ساخته شده است. من بابت اجرا نگرانی نداشتم و خیلی راحت با آن برخورد کردم و توانستم از پس آن بر بیایم.

برای اجرای این برنامه ابتدا به نظرم رسید که نباید اجرایم حالتی خشک و مثل تمام برنامه‌‌های دیگر داشته باشد، به همین دلیل بسیار راحت با این حرفه برخورد کردم. همان گونه‌ای که با دوستان، اقوام و نزدیکان خودم صحبت می‌کنم، مقابل دوربین رفتم و با مردم صحبت کردم. من در اجرای این برنامه حتی تکلف‌های رایج میان مجریان دیگر برنامه‌های تلویزیونی را که بسیار هم سخت است و من آنها را بلد نیستم، کنار گذاشتم تا مخاطب خسته نشود و بتواند با برنامه ارتباط برقرار کند.

آبرنگ یک برنامه تولیدی است که در حال ضبط است. طبیعی است در اولین اجرا تا زمانی که فرد در نقش مجری برای اولین‌ بار جا بیفتد، کمی زمان می‌برد، ولی در عین حال به مرور زمان نواقص برطرف می‌شود، ولی در مجموع از اجرایم در شبکه نسیم راضی هستم. می‌خواستم اجرایم در برنامه آبرنگ، امضای من باشد. من در این برنامه در هیچ جا هیچ ادا و تکلفی از خودم بروز ندادم که خدا را شکر آن‌طور که شنیده‌ام، مورد استقبال قرار گرفته و بازخوردهای مثبتی نیز داشته است.

به نظر خودتان چه هدف اصلی و مهمی می‌توان برای برنامه «آبرنگ» متصور شد؟

دوست دارم شبکه نسیم به عنوان تنها شبکه طنز تلویزیون، زنگ تفریح خوبی برای مردم باشد و برای لحظاتی آنها را از غم و اندوه دور کند. به همین دلیل خوشحالم که با اجرای آبرنگ در جهت شادی مردم گام برمی‌دارم.

یکی از اهداف ما در آبرنگ این است که در کنار طنز وجوه انسانی را هم به نمایش بگذاریم. به همین دلیل هر برنامه را به قشری خاص تقدیم می‌کنیم؛ زنان سرپرست خانوار، سالمندان، رانندگان اتوبوس، معلم‌ها، کودکان کار و قشرهای دیگر جامعه کسانی هستند که آنها را در برنامه آبرنگ مورد تکریم و احترام قرار می‌دهیم.

برای یک برنامه ده دقیقه‌ای روزانه شش ساعت وقت می‌گذارم، به میان مردم می‌روم و نکات خنده‌دار و خوشی‌هایشان را به تصویر می‌کشم تا مردم احساس کنند که در برنامه حضور دارند و در ساختش شریک هستند.

برای دوری از کلیشه و تقلید چه کردید؟

بشدت از تقلید متنفرم. بیان، حالت، لحن صدا و ادبیات خاص خودم را دارم تا برنامه ما شبیه هیچ برنامه دیگری نباشد. حتی در بخشی که خاطراتی را تعریف می‌کنم حتما به این نکته توجه می‌کنم و مقید هستم که خاطراتی از خودم یا دیگر همکارانم را با رعایت اصول احترام و ادب تعریف کنم. با این کارم فکر می‌کنم از شباهت آبرنگ با دیگر برنامه‌هایی که فقط به فکر پر کردن آنتن هستند، کاسته‌ام. من قصد دارم با آبرنگ فرهنگ شادی را در جامعه گسترش دهم.

آیا برای برنامه آبرنگ بخش مهمان هم تدارک دیده‌اید؟

برنامه «آبرنگ» مهمان ندارد زیرا فرصت برنامه به گونه‌ای طراحی نشده که مهمان در آن جایی داشته باشد. این برنامه قرار است هر شب به مدت ده دقیقه از شبکه نسیم پخش شود. بنابراین جایی برای مهمان ندارد اگر هم یک درصد قرار بود این برنامه با حضور مهمان همراه باشد، خودم به عنوان مجری ترجیح می‌دادم اصلا صحبت نکنم و تمام زمان را به مهمان اختصاص بدهم زیرا به نظرم اگر برای صحبت کردن به مهمان وقت کافی ندهیم، به او بی‌احترامی کرده‌ایم.

برنامه «آبرنگ» به خاطره‌های زیبا و لطیفه‌های جالب مردم اختصاص دارد. ما هم سعی می‌کنیم برنامه فوق‌العاده شادی داشته باشیم. این برنامه اکنون در 100 قسمت 15 دقیقه‌ای در حال ضبط است. (مجید احمدی‌/ روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
۰
۰
هدف فقط خندیدن نیست . بله!
هدف چیز دیگه است.
هدف نمایشه
هدف نمایشه برای جلب توجه كردن =
این كه این زن بیاد تو كوچه بازار بگه هر كی جك یا لطیفه ای داره بیاد بگه جلوی دوربین!
بعد مردم بیان عكس یادگاری بگیرن با این زن!!!
این چه مفهومی داره؟!
لطیفه های مسخره با اجرای لوس این خانم! كاملا مشهوده


نیازمندی ها