مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نسبت به ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی در این استان گردشگرپذیر هشدار داد.
کد خبر: ۶۷۹۳۱۹

منوچهر تاتینا افزود: در صورت ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور تمام نوار کم عمق ساحلی این استان به محیطی تقریبا خشک تبدیل و موجب کم‌عمق‌شدن بخش‌های دور از ساحل و تغییر جغرافیای آن می‌شود.وی گفت: در حالی شاهد ادامه ساخت و سازهای دریایی غیرمجاز دراین مناطق هستیم که مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی درسال 1387 تمامی مسئولان نهادهای ذی‌ربط را مکلف به آزاد‌سازی حریم 60 متری ساحلی کرده بود.

تاتینا تعداد پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی را حدود 200 فقره اعلام کرد و گفت: بیشتر این تخلفات ناشی از رعایت‌نکردن حریم ساحلی از سوی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است که دستگاه قضا باید برابر قانون با متخلفان برخورد کند.وی رسیدگی بموقع به پرونده‌های متخلفان در جلوگیری از این معضل را بسیار موثر دانست و از مسئولان نهادهای ذی‌ربط خواست در به کار گرفتن قضات ویژه برای این منظور در شهرهای نوشهر و ساری اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از تشکیل کمیته ساماندهی سواحل در این استان خبر داد و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و برخورد با متخلفان را از وظایف این کمیته برشمرد.به گفته تاتینا، بیشتر این ساخت و سازهای غیرمجاز ناشی از رعایت‌نکردن حریم ساحلی از سوی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.

وی همچنین به پیشروی و پسروی آب دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: از این که افرادی بیایند بعد از پس‌روی دریا اقدام به ساخت و ساز کنند و مستحدثات آنها زیر آب برود و خسارت از دولت دریافت کنند، رویه‌ای کارشناسی نیست.

تاتینا از متقاضیانی که قصد ایجاد سازه‌های دریایی منطبق با اصول مهندسی را دارند خواست به اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر مراجعه کنند.حدود 10 درصد از طول حدود 360 کیلومتری نوار ساحلی استان مازندران در اختیار نهادهای نظامی و انتظامی، 25 درصد دولتی، 35 درصد بخش خصوصی و بقیه برای عموم آزاد است./ ایرنا‌

سوت قطار 2 طبقه تهران ـ زنجان شنیده می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب از حرکت آزمایشی قطار دو طبقه تهران به زنجان خبر داد و گفت: دائمی شدن حرکت این قطار در این مسیر منوط به تائید مسئولان فنی راه‌آهن است.

محمدرضا قربانی کاهش مدت زمان و فراهم شدن امکانات بیشتر را از جمله مزایای راه‌اندازی این قطار دانست و افزود: وجود حاشیه‌نشینی در اطراف ریل قطار مشکلاتی را برای قطارهایی با سرعت بالا ایجاد می‌کند که این وضع در اطراف ریل قطار زنجان به تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: دیوارکشی در محل‌هایی که حاشیه‌نشینی در اطراف ریل قطار وجود دارد از راهکارهای در نظر گرفته شده برای حل مشکل مقطعی این مسیر است.

وی ظرفیت قطار دو طبقه پیش‌بینی شده برای مسیر زنجان به تهران را 700 نفر اعلام کرد و افزود: این قطار در صورت موافقت شورای عالی فنی جایگزین قطار فعلی این مسیر می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب زمان حرکت این قطار را از تهران ساعت 6 و 35 دقیقه عنوان کرد و گفت: این قطار ساعت 15 از زنجان به سمت تهران حرکت می‌کند.این مسئول در مورد سرعت قطار پردیس زنجان به تهران گفت: این قطار با سرعت 160 کیلومتر حرکت می‌کند ولی موضوع این قطار با قطار دو طبقه به لحاظ دو طبقه بودن متفاوت است‌./ ‌فارس

مرگ خرس سیاه آسیایی بر اثر برخورد با خودرو

مدیر دید‌بان محیط‌زیست و حیات وحش ایران از مرگ یک خرس سیاه آسیایی که یگ گونه در معرض انقراض و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت است، در شهرستان رودان هرمزگان خبر داد.

کیوان هوشمند افزود: جمعه شب گذشته یک خرس سیاه آسیایی بر اثر برخورد با یک خودروی سنگین در جاده زیارتعلی شهرستان رودان در محدوده گردنه مهتابی در استان هرمزگان کشته شد.به گفته وی، خرس مذکور که یک خرس سیاه بالغ بوده تا مدتی پس از برخورد با خودرو همچنان زنده بوده و سعی داشته خود را از حاشیه جاده به سمت کوه بکشاند. متاسفانه پیش از رسیدن محیط‌بانان و دامپزشک به محل حادثه، خرس سیاه تلف شده بود.مدیر دید‌بان محیط‌زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: لاشه این خرس سیاه برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه بانک ژن استان هرمزگان منتقل شده است./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها