بسکتبال در مسیر جام‌جهانی

محمد کسایی‌پور: رشد بسکتبال در گرو تقویت تیم امید است

کد خبر: ۶۷۸۳۱۵
محمد کسایی‌پور: رشد بسکتبال در گرو تقویت تیم امید است

مربی تیم ملی امید بسکتبال ایران با اشاره به ضرورت تقویت این تیم تاکید کرد که با تقویت برنامه‌های تیم امید آینده بسکتبال ملی ایران قدرتمندتر می‌شود.

تیم ملی امید در کنار تیم ملی بزرگسالان وارد اردو شده و خودش را برای آینده بسکتبال ایران آماده می‌کند. محمد کسایی‌پور مربی تیم ملی امید در گفت و گویی از ضرورت تقویت این تیم برای آینده صحبت کرده‌است:

در سال پرترافیک بسکتبال آماده بودن تیم امید یک گام مثبت و بزرگ برای این رشته خواهدبود چرا که آماده‌بودن این مجموعه باعث می‌شود تا همیشه تیم ملی ایران با پشتوانه‌ای آماده راهش را ادامه دهد. هم‌اکنون که تیم ملی بسکتبال ایران در مسیر جام جهانی و بازی‌های آسیایی گام برداشته‌است با نظر کادرفنی تیم ب نیز فعالیتش را آغاز کرده هم‌اکنون با برنامه‌ریزی مناسب جوانانی که مستعد حضور در تیم ملی بزرگسالان هستند را زیر نظر دارد.

با توجه به رقابت‌های پیش رو و شرایط کنونی تیم ملی بسکتبال حضور تیم امید از چند نظر اهمیت زیادی دارد. هدف بلندمدت این تیم ساخت پشتوانه‌ای قدرتمند برای بسکتبال است که اندک اندک جایگزین‌هایی خوب برای نسل طلایی ایران بدست بیایند و وارد تیم ملی بزرگسالان شوند. در کنار این هدف آماده شدن بازیکنان جوان باعث می‌شود تا دست کادرفنی برای انتخاب بازیکن باز باشد. اگر در طول برنامه‌های پرفشار تیم ملی بسکتبال یک مهره کلیدی دچار آسیب شود سریعا می‌توان بازیکنی جدید را به جای او وارد ترکیب تیم ملی کرد. یا اگر بازیکنی بعد از جام جهانی نتوانست در بازی‌های آسیایی شرکت کند کادرفنی تیم ملی می‌تواند بازیکنی آماده از تیم ب را جایگزین او کند.

نقش تیم ب از این نظر اهمیت دارد که چرخه تولید بازیکنان برای حضور در تیم ملی باید همیشگی و مستمر باشد. به این معنا که ما به آنچه داریم بسنده نکنیم و همیشه نفراتی که استعداد و پتانسیل بالا و خوبی دارند را وارد اردوهای ملی کرده و با حمایت از آنها باعث رشدشان شویم. در سال‌های گذشته این اتفاق افتاد و حالا بسیاری از بازیکنان امروز تیم ملی بزرگسالان ایران از همان تیم امید چند سال پیش هستند که با حمایت و برنامه‌ریزی خوب رشد کردند و توانستند توانایی‌هایشان را نشان دهند.

نکته مهم دیگر درباره تیم ملی امید این است که نباید تنها در اندیشه صرف وجود این تیم و برگزار اردو باشیم. آنچه اهمیت دارد این است که جوانان ما باید در راستای برنامه‌های تیم ملی و آنچه بسکتبال ملی ما نیاز دارد رشد کنند. بر همین اساس است که سعی شده تمام استراتژی‌ها و برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان در تیم امید هم شکل بگیرد تا اگر بازیکنی از این تیم راهی ترکیب تیم اصلی شد با برنامه‌ها و سیستم‌های جدید آشنا باشد و به مشکل نخورد. نقش حمایتی و ساپورتی تیم ملی بزرگسالان به طور کامل بر شانه تیم امید است و هرچه برنامه‌های این تیم قوی‌تر و بهتر باشد مطمئنا شرایط در آینده برای تیم ملی اصلی ایران نیز بهتر می‌شود.

نیازهای این تیم حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی و رقابت با حریفانی قدرتمند برای کسب تجربه است که در این راستا نیز فدراسیون بسکتبال برنامه‌های لازم را برای تیم ملی امید مشخص کرده و این تیم می‌تواند با حضور در این رقابت‌ها خودش را محک بزند. ما بازیکنان جوان و توانمندی داریم که در صورت کسب تجربه می‌توانند یک تیم قدرتمند در قاره باشند و حتی در غیاب ستاره‌ها بدرخشند. این مهم زمانی بدست می‌آید که به طور کامل به اهمیت تیم امید واقف باشیم .( خانواده بزرگ ورزش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها