دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اعتقاد بر اینکه مستندات فیلم «من روحانی هستم» دقیق و صحیح است گفت: اما به خاطر پازل‌های مختلف که به همدیگر متصل شده چهره‌ای از روحانی به تصویر کشیده که خود وی و طرفدارانش این فیلم را نمی‌پسندند.
کد خبر: ۶۷۶۵۵۵
مستندات فیلم «من روحانی هستم» صحیح است

محمدرضا باهنر در جلسه تبیین نسبت اعتدال و اصولگرایی در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسی استان اصفهان و مسئولان استانی با اشاره به فیلم «من روحانی هستم» که سر و صدای بسیاری نیز در بین رسانه‌ها ایجاد کرد گفت: کسانی که این فیلم مستند را ساختند بیشتر تلاش کردند که چهره روحانی را از رفتار خود روحانی به تصویر بکشند.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم واژه اعتدال به سرنوشت واژه‌هایی مثل «جامعه مدنی» دچار نشود و برخی از روی سلایق شخصی این واژه را تعریف ‌نکنند.

وی با بیان اینکه به سالگشت انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم نیز نزدیک می‌شویم، بیان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم آقای روحانی نیز از ماه‌های ابتدای آمدنشان گروهی را مسئول کردند برای کار تحقیق و پژوهش که اعتدال را تعریف کنند که این اقدام خوب و مثبتی بود.

امیدواریم واژه اعتدال به سرنوشت واژه‌هایی مثل «جامعه مدنی» دچار نشود و برخی از روی سلایق شخصی این واژه را تعریف ‌نکنند

وی با تاکید بر اینکه می‌رسیم به ادامه بحث در مورد اعتماد و انتخاب مردم به دولت اعتدال و روحانی که در نهایت نیز به آن پناه بردند، تصریح کرد: البته اعتدال را باید نخبگان و فرهیختگان تعریف کنند.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با تبیین اعتدال در جامعه بیان کرد: آیا اعتدال بی‌غیرت شدن در برابر ارزش‌های انقلاب است؟، آیا اعتدال دوستی با همه است؟، آیا اعتدال تنها پرهیز کردن از هر حرکت تندروانه است یا مبنا و منش همان اعتدالی است که در معنا به آن توجه شده است؟

وی با بیان اینکه اعتدال از نظر واژه معنایی متقنی دارد و باید اجازه داد اول کسانی که از این واژه استفاده کرده‌اند خود این واژه را تعریف کنند ادامه داد: البته امیدواریم که این واژه به سرنوشت واژه‌هایی مثل «جامعه مدنی» دچار نشود و برخی از روی سلایق شخصی واژه اعتدال را تعریف ‌کنند که این واژه‌ها قابل هضم نخواهد بود.

کار را به دست تندروها ندهید

وی با تاکید براینکه من اعتقاد دارم و همواره در رسانه‌ها نیز توصیه کرده‌ام که اگر گروه‌های مختلفی در صحنه سیاسی حضور دارند مصلحت کشور این است که کار را به دست تندروها ندهند و تندروها در حاشیه باشند، افزود: هر چند احترام این گروه باید حفظ شود زیرا به هر حال یک تفکر است و نمی‌شود آن را دفن کرد، اما می‌توان آن را مدیریت کرد.

باهنر تاکید کرد: من بارها دیده‌ام که هر موقع اصلاح طلب‌ها یا اصولگراها کار از دستشان در رفته است و میزان تلاش و کوشش و مبارزه به دست آدم‌های تندرو قرار گرفته در سطح جامعه ایجاد مشکل کرده‌اند.

دبیر جامعه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه که اگر دوستان تندروی اصولگرایمان را رهایشان بکنیم، می‌گویند در کشور ایران مجموعا 100 نفر اصولگرا بیشتر نداریم گفت: البته این موضوع هیچ سودی برای انقلاب ما ندارد.

باهنر در ادامه با بیان اینکه حتی زمانی می‌خواستند ثابت کنند مجلس هشتم اصولگرا نیست، ادامه داد: خوب چه کسی از این مسئله سود می‌برد و اگر نصف نمایندگان مجلس تحریف می‌شدند به فتنه‌گر و مجلس را به هم می‌ریختند و بازداشت می‌شدند چه می‌شد؟ آیا واقعا اصولگرایی به این معنا بود؟ ما هرگز این نوع رفتار تندروانه را قبول نداریم.

اعتدال حرکت درست است

وی تصریح کرد: اعتدالی که ما قبول داریم همان اعتدالی است که در جهان خلقت وجود دارد و تمام سنت‌های الهی نیز محورشان اعتدال است، اعتدال به معنای مساوات و برابری و حتی کندروی و تندروی نیست، اعتدال به معنای درست حرکت کردن است.

باهنر در ادامه با بیان اینکه دو مقوله از محورها و ماموریت‌های مهم دولت است، ادامه داد: یکی مذاکرات بین‌المللی یا همان مذاکرات ژنو و داستان هسته‌ای و دیگری ساماندهی مباحث اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: در مباحث هسته‌ای اگر ذره‌ای از اعتدال خارج شویم دچار مشکل و گرفتاری خواهیم شد و ما این اعتدال را در مذاکرات ژنو می‌توانیم به تصویر بکشیم.

این نماینده مجلس با یادی از محمود احمدی‌نژاد و با تاکید بر اینکه زمانی وی تاکید داشت که این قطعنامه‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیستند گفت: وی زمانی هم نیز حسابی عزم جزم کرده بود که همه مسئولان دولت را قانع کند که این تحریم‌ها ما را به موقعیت شعب ابی‌طالب برده است.

وی ادامه داد: البته باید یادتان باشد که حضرت آقا در آن زمان فرمودند؛ «وضعیت ما وضعیت شعب ابی‌طالب نیست موقعیت بدر و احد است» و این افراط و تفریط نگاه کردن به مباحث بین‌المللی است که در نهایت نگاه خوبی نیست.

هم «به‌به‌گو» و هم «اه‌اه‌گو» داریم

وی اظهار داشت: در رابطه با مذاکرات ژنو نیز در مجلس گروهی می‌گویند همه سرنوشت انقلاب ما بستگی دارد به موفقیت در مذاکرات و برخی نیز می‌گویند همه عزت و شرافت و حیثیتمان را در این مذاکرات به باد می‌دهیم و این هر دو تفکر بیرون رفتن از اعتدال است.

در رابطه با مذاکرات ژنو نیز در مجلس گروهی می‌گویند همه سرنوشت انقلاب ما بستگی دارد به موفقیت در مذاکرات و برخی نیز می‌گویند همه عزت و شرافت و حیثیتمان را در این مذاکرات به باد می‌دهیم و هر دو تفکر بیرون رفتن از اعتدال است

این نماینده مجلس بیان کرد: رهبری می‌گویند که ما باید از سربازان جبهه دیپلماتیک که واقعا کار دشواری می‌کنند حمایت کنیم و هرچه جلو برویم کار سخت‌تر می‌شود و از طرفی نیز بر این تاکید دارند که باید کار را رصد کنیم تا تسامح پیش نیاید که البته در این راستا برخی نیز مانند دلواپسین بیانیه می‌دهند که الحمدالله که مذاکرات با شکست مواجه می‌شود و باید این را در نظر بگیریم که ما دنبال بازی باخت نبودیم.

دنبال بازی برد - برد در مذاکرات هستیم

باهنر با تاکید بر اینکه ما اعلام می‌کنیم دنبال بازی برد ـ برد هستیم و این را هم می‌گوییم که آمادگی بازی برد و باخت را داریم و این را تجریه کرده‌ایم و از 50 سال قبل از سال 1342 که امام حکومت اسلامی را علنی مطرح کردند گفت: جنگ با آمریکا و مستکبرین برای ما آغاز شد و قضیه بازی برد و باخت بوده تاکنون.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به مستکبران نیز اعلام می‌کنیم که اگر آنها تصمیم دارند بازی برد ـ برد را تبدیل به بازی برد و باخت بکنند ما آماده هستیم و مشکلی در این زمینه نداریم و خودشان رصد کنند در 50 سال گذشته چه کسی برده است؟ امام پیروز بوده یا آمریکا، اسلام برده یا استکبار، انقلاب برده یا ضدانقلاب، ایران مسلط‌تر شده یا دشمنان، ولی ما گفتیم که می‌خواهیم بازی برد ـ برد را تجربه کنیم و به جلو برویم.

وی گفت: در این دوره از مذاکرات پیشرفت ما کم بود، زیرا آنها زیاده‌خواهی کردند و ما نیز گفتیم اهل باج دادن به زیاده‌خواهی آنها نیستیم.

دبیر جامعه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: البته دولت نیز باید دقت داشته باشد که ما به دولت کمک می‌کنیم ولی یک سناریو را در پیش رو داشته باشند که اگر مذاکرات حل نشد، دولت یازدهم در اقتصاد داخلی و اوضاع و شرایط داخلی باید موفق شود یعنی باید وضعیت اقتصادمان را در وضع محدود جلو ببریم.

وی گفت: مقاوم کردن اقتصاد ملی امروز یک مقوله جدی است و در شرایطی که همه این مخاطرات و تحریم‌ها اقتصاد ما را تهدید می‌کند هر کشوری باید توانایی مقاوم کردن اقتصاد خودش را داشته باشد.

باهنر در پایان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به خردگرایی، اقتدار، تفکر جمعی، هم فکری و عدم شتابزدگی و در نهایت به شجاعت نیاز دارد، شجاعت به این دلیل که اگر دولت تصمیمی گرفت که بر اساس منافع ملی است و در این راستا برخی مخالفت کردند آنها را توجیه و اقناع کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها