پس از مدت ها گمنامی ، بالاخره دست اندرکاران مستند « من روحانی هستم » رخ نشان دادند و در خبرگزاری نسیم، گرد هم آمدند تا در نشستی خبری از فیلم شان دفاع کنند.زهرا حقی نماینده گروه «چند رسانه‌ای شفق» با بیان اینکه قصد این گروه حاشیه سازی برای دولت نبوده است، تاکید کرد: این فیلم کاملا مستند و منابع آن آشکار است و از آنجا که به کارمان اعتقاد داریم، راه خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۶۷۲۲۳۶
سازندگان مستند «من روحانی هستم»: به راهمان ادامه خواهیم داد

حقی امروز شنبه در نشست خبری عوامل مستند «من روحانی هستم»تاکید کرد:تخریب کنندگان ما شهامت ندارند از پشت پرده بیرون بیایند. ما این مستند را از خاطرات آقای هاشمی ساخته‌ایم. اگر مدعی هستند این بخش دروغ است چرا اینطور برخورد می کنند؟ شاید شهامت ندارند که بگویند خاطرات آقای هاشمی دروغ است.

وی گفت: از همان ابتدای روی کار آمدن آقای روحانی مشخص بود که به دلیل دوری 8 ساله ایشان از فضای سیاسی از شخصیت ایشان سوءاستفاده کنند و تصویری جعلی از ایشان به نمایش بگذارند. به همین سبب ما سعی کردیم که بیشترین تکیه تحقیقاتمان را بر اساس منابع رسمی منتشر شده بگذاریم. به علت این که ما علم قطعی به حساسیت آن داشتیم بیشترین کار را بر روی تحقیق آن گذاشتیم. ما چندین بار به کتابخانه دانشگاه تهران، مجلس و مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه داشتیم.

حقی افزود: آقای روحانی به تنظیم کتاب خاطرات خود خیلی حساسیت داشتند و این مسئله ما را در سندیت این کتاب مطمئن‌تر کرد. این کتاب که تا سال 58 را روایت می‌کرد، باعث شد به منابع نزدیک به ایشان رجوع کنیم. بنابراین به خاطرات آقای هاشمی رجوع داشتیم.

وی گفت: اولین معیار ما عدم نقض حریم شخصی بود؛ اینکه وارد حریم شخصی ایشان نشویم و هر آن چه از آقای روحانی می‌گوییم همانی باشد که آقای روحانی گفته‌اند و به صورت رسمی منتشر شده است.

حقی افزود: معیار دوم حفظ شأن دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران بود. ما اصلاً به دنبال مسائل و اطلاعات حاشیه دار نرفتیم. چون نمی‌خواستیم حاشیه‌ای داشته باشیم. یکی از خط قرمزهای ما عدم حاشیه‌سازی برای دولت‌هاست.

سازنده این مستند گفت: در دی ماه گذشته نسخه نهایی این مستند آماده شد. با توجه به این که روز تولد رییس جمهور 9 دی ماه است برای اولین بار از شبکه خبری اجتماعی افسران این مستند رونمایی شد. پس از این رونمایی درخواست اکران از سوی افراد مختلف به ما رسید.

وی افزود: اولین اکران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود که برخوردها خیلی منطقی بود و بینندگان نظرات خود را می‌دادند.

حقی گفت:برخورد قشر دانشجو برخوردی منطقی و به دور از هیجان و جنجال بود و منتقدین و حامیان دکتر روحانی هم صحبت کردند و تشکر هم داشتند.

وی افزود:چهار ماه از رونمایی از این مستند گذشت و اکران های زیادی صورت گرفت و ما به سراغ کار بعدی خود رفتیم. عده‌ای اولین روز بعد از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مصاحبه‌ای با یک منبع آگاه از نهاد ریاست جمهوری و سپس مصاحبه تند مشاور فرهنگی رئیس جمهور که ادبیات امنیتی و واقعا شگفت‌انگیزی داشت را منتشر کردند و پروژه تخریب این مستند را آغاز کردند و به یکباره ما تیتر اول همه این روزنامه ها شدیم.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود چنین اتفاقی بدون اتاق فکر صورت گرفته باشد؟!. چند نفر خاص برای روزنامه‌ها مطلب نوشتند و هر روز مسئولینی را که حتی مستند را ندیده بودند، وادار به موضع گیری کردند.

هزاران دروغ علیه ما نوشته شد

حقی با اشاره به اینکه فتنه به ما نشان داد این رسانه ها از بیرون خط می گیرند، گفت: سناریویی که علیه ما اجرا شد خیلی جالب و عجیب بود چون ابتدا به محتوا و تدوین اشکال گرفتند اما وقتی منابع را نشان دادیم گفتند مغرضانه ساختید؛ وقتی مخاطب دید برایش سوال بود که کجای این مستند مغرضانه است؟!. اخیراً هم اشکال گرفتند که چرا الان چنین چیزی را ساخته اید؟.

وی با بیان اینکه هزاران دروغ علیه ما نوشته شد. چرا؟! به چه پشتوانه ای این همه دروغ گفته شد؟ افزود:آنهایی که این همه دروغ گفتند و تهمت زدند چرا خود را مصون از برخورد می دانند؟ آیا چاپ این همه دروغ با پول شخصی است یا پول بیت المال؟ چرا این همه دروغ؟ این همه افترا و تهمت؟ چرا این همه فشار روی قوه قضاییه برای برخورد با چند دانشجو؟

حقی یادآور شد:تا مرز تکذیب هویت ما پیش رفتند و من امروز با همه معذوریت‌هایی که یک خانم دارد این جا در برابر دوربین‌ها هستم تا با شجاعت از مظلومیت این مستند دفاع کنیم و بگویم آیا همیشه با مستندها این طور برخورد می‌کنند؟ چون ما با شناسنامه و گذرنامه آمده‌ایم تا بگوییم از این پس قرار است هر که نقد می‌شود با شناسنامه باشد.

من امروز با همه معذوریت‌هایی که یک خانم دارد این جا در برابر دوربین‌ها هستم تا با شجاعت از مظلومیت این مستند دفاع کنیم

سازنده مستند من روحانی هستم، یا آورشد: تمام اطلاعات مستند ما معتبر است و با استناد به کتب منتشر شده رسمی صورت گرفته است و تمام فیلم‌هایی که استفاده شده در اینترنت قابل دانلود است و از هیچ منبع محرمانه‌ای استفاده نکردیم.

وی افزود: مگر رئیس‌جمهور نگفتند بهترین ممیزی را وجدان مردم می‌دانند؟. اجازه بدهند مردم این مستند را ممیزی کنند. اجازه بدهند این مستند اکران شود تا در ممیزی وجدان مردم بررسی شود نه این که جلوی اکران آن گرفته شود.

حقی گفت:به ما می گویند دروغ گفته‌اید؟ اگر می‌گفتیم روحانی اصلاح‌طلب است و به نخست وزیری میرحسین موسوی رای داده است راستگو بودیم؟ تقصیر مستندساز چیست که آقای روحانی به موسوی رای نداده و یکی از عوامل موثر در جمع کردن غائله 18 تیر 1378 بوده است.

سازنده مستند با بیان اینکه ما به کارمان اعتقاد داشتیم و عزم ما بر ادامه این راه هست، افزود: من چند جمله خطاب به آقای روحانی به عنوان فردی که شناسنامه و گذرنامه ام را نشان دادم و اثرم نیز شناسنامه‌دار است می گویم: ما فکر می‌کردیم ابتدایی ترین معذورات یک خانم و ابتدایی‌ترین اخلاق رسانه‌ای رعایت می‌شود، اما نشد.

وی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشورمان افزود:کسانی که وقتی به حکم خدا توهین می شود، سکوت می کنند، امروز در برابر مستندی که سوابق انقلابی شما را نشان می‌دهد شروع به عربده کشی می کنند و قصد دارند هاله‌ای برای شما ایجاد کنند تا منتقدین شما را از شما جدا کنند.

تقصیر مستندساز چیست که آقای روحانی به موسوی رای نداده و یکی از عوامل موثر در جمع کردن غائله 18 تیر بوده است.

وی گفت:اتفاقاتی که امروز رخ می دهد شباهت زیادی به سال 75 و روزنامه‌های زنجیره‌ای آن سالها دارد.آقای رئیس‌جمهور اینها کسانی هستند که شعار "عبور از روحانی" را سر خواهند داد.

حقی افزود:ما به وعده های الهی اعتقاد داریم "ان تنصروالله ینصرکم" چون برای خدا کار کردیم و با ایمان به وعده های الهی کارمان را ادامه خواهیم داد.

وی یادآورشد :این "غوغازیست‌ها" برای محکمه الهی چه جوابی آماده حواهند داشت؟ یقین بدانید که آن روز و آن محکمه نزدیک است.

لازم دیدیم پاسخ دهیم

یاسر جلالی، مدیر سفیر فیلم در نشست خبری عوامل مستند "من روحانی هستم"نیز تاکید کرد: ترجیح می دهیم به کار بپردازیم تا به حاشیه اما وقتی دیدیم در حد سران قوه در این مسأله وارد شده اند لازم دیدیم پاسخ دهیم.

وی گفت:این مستند از جنس کارهای شبکه های اجتماعی است که دولت هم به دنبال رفع فیلتر آن است و مستند "من روحانی هستم" اولین محصول ما نیست و 18 اثر روی سایت ما برای فروش قرار دارد.

جلالی گفت:"مستند من روحانی هستم" جزو مستندهایی است که تاریخ را روایت می کند و "عبرت پژوهی" نیست و اگر آقای لاریجانی و روحانی و هاشمی با هم اختلاف نظر دارند، این اختلاف نظر به ما مربوط نمی‌شود.

مدیر سفیر فیلم افزود: در هر دوره ای "سفیر فیلم" متهم به گرایشی خاص شده و این برای ما جذاب است. چون بعد از مستند "یزدان تفنگ ندارد" متهم به انتساب به جریان انحرافی شدیم و بعد از مستند "کدام انحراف؟" متهم به "دولت‌ستیزی" شدیم و اکنون نیز متهم به" تقابل علیه دولت یازدهم" هستیم.

مدیر سفیر فیلم: اگر آقای لاریجانی و روحانی و هاشمی با هم اختلاف نظر دارند، این اختلاف نظر به ما مربوط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از این اتهام‌ها نمی ترسیم، خاطرنشان کرد: کسی که وارد رسانه می‌شود به صورت پیش‌فرض باید بداند که در دوره‌های مختلف برچسب‌های مختلفی می خورد.

جلالی افزود: ادبیات امنیتی در فضای فرهنگی پسندیده نیست و تجربه نشان داده کسانی که با این ادبیات وارد فرهنگ شده‌اند ماندگار نشده‌اند.

وی در ادامه با داشتن توصیه ای گفت:فضا را نباید دو قطبی کرد. کشور در مراحل و شرایط حساسی است. ما به جای ایجاد فضاهای دو قطبی کاذب باید به مسائل مختلف اقتصادی بپردازیم و با مطالبه از دولت و کمک به آن به کشور خدمت کنیم.

مدیر سفیر فیلم افزود: در حال حاضر این ترس برای وجود دارد که کارهایی که در حوزه بانکداری و نفت آماده کرده‌ایم نیز با برخورد امنیتی مواجه شودلذا ازدوستان رسانه‌ای می خواهیم کمک کنند تا فضای امنیتی در حوزه فرهنگ و رسانه را عوض شود و فضا به حالت قبل برگردد.

«من روحانی هستم » فتنه گران و نظام سلطه را ناامید کرد

جواد نیکی‌ملکی، مدیر شبکه اجتماعی «افسران» نیز در این نشست خبری گفت: مستند "من روحانی هستم" فتنه گران و نظام سلطه را ناامید کرده و این مستند سوابق انقلابی آقای روحانی را بیان و به حضور ایشان در حساس‌ترین پرونده‌های نظام پرداخته است.

وی افزود :فرزندان امام خمینی(ره) در سنگرهای مختلف فرهنگی حضور دارند و در حال فعالیت هستند و گروه چندرسانه‌ای "شفق" تنها یکی از این گروه‌ها است.

ملکی گفت: 9 دی ماه 1392 مستند "من روحانی هستم" در فضای مجازی اکران و در بهمن ماه در دانشگاه حقوق دانشگاه تهران اولین اکران شد و در این فاصله فضا جنجالی نشده اما وقتی منتقدین و حامیان رییس جمهور این مستند را دیدند تیتر چندین رسانه موضوع مستند "من روحانی هستم" شد و در طی یک هفته ده‌ها دروغ بزرگ در مورد آن گفته شد و تبدیل به مسئله یک کشور شد.

وی گفت: ما و آقای روحانی همه خود را زیر خیمه انقلاب می دانیم و دشمنان مطمئن باشند نسل انقلابی که وارد عرصه فرهنگ شده‌اند با این جنجال‌ها از حاشیه به در نخواهند شد.

ملکی افزود:یکی از بحث ها این بود که مستند را حامیان رئیس‌جمهور سابق ساخته‌اند! در حالیکه "سفیر فیلم" مستندی با عنوان "کدام انحراف؟ساخته است.

وی یادآور شد: تمام اتهاماتی که به این مستند زده شده کلی بوده است و اگر اتهامی هست دقیقا بگویند کجای آن از منابع محرمانه استفاده شده است؟(نسیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
س
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
مستند خوبی است ولی اگه یك مستند در باره خرابكاریهای. اقای احمدی نژاد درست بشه خیلی خوب
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها