مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از ایجاد 20 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۲۸۸

عباس کارگر افزود: بیش از دو میلیون و 500هزار هکتار جنگل دست‌‌کاشت با استفاده از 38 گونه بومی مقاوم به خشکی و بی‌آبی در کشور داشتیم و طی امسال نیز 20 هزار هکتار از جنگلکاری در دست اقدام داریم که اکنون در حال تهیه نهال و بذر برای این کار هستیم. علاوه بر آن هفت میلیون هکتار عملیات جوانزایی شامل ایجاد هلال‌های آبگیر و اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی با تائید فائو و سازمان ملل در دست داریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به طرح توسعه پایدار روستایــــــی با محوریت منابع طبیعی، تصریح کرد: طرح ترسیب کربن(کربن‌زدایی از هوا) در 18 استان کشور در حال اجراست. همچنین 46 هکتار نیز طرح مقابله با بیابان‌زایی با همکاری فائو در کرمان و خراسان از دو سال پیش اجرا می‌شود.

کارگر با تاکید بر نقش مردم در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی، ادامه داد: تغییر اقلیم، بیابان‌زایی و کمبود آب شیرین سه چالش امروز جهانی است و مردم ما نیز این چالش‌ها را درک کرده‌اند.

وی افزود: مسئولان استانی نیز مساله بیابان‌ها را مهم می‌دانند و حمایت‌های جدی در امر مبارزه با بیابان‌زایی دارند. در جلسه‌ای که با مسئولان استان‌های اراک و بوشهر داشتیم مقدمات بیابان‌زدایی در این استان‌ها فراهم شد و در فصل کاشت، نهال‌ها کاشته می‌شوند.

مدیر دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره بودجه تخصیص یافته امسال عنوان کرد: بودجه ملی دفتر امور بیابان‌ها 40 میلیارد تومان است. علاوه بر آن بودجه‌های استانی هنوز مشخص نیست؛ اما با توجه به این که استانداران در خصوص اهمیت بیابان‌زدایی توجیه هستند، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم سال خوبی در مقابله با بیابان‌زایی خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها