مدیرکل وام‌ها، مجامع و موسسات بین‌المللی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: شرکت‌ها و کشورها با توجه به چشم‌انداز مثبت مذاکرات بین‌المللی، در انتظار سوت آغاز سرمایه‌گذاری در ایران هستند.
کد خبر: ۶۷۶۲۷۵

به گزارش ایرنا، سعید خانی‌اوشانی دیروز در دومین روز از کنفرانس تحلیل تاثیرگذارترین تحولات اقتصادی سال 93 با محوریت اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها و گام نهایی مذاکرات ایران و گروه 1+5، افزود: با توجه به تحولات بین‌المللی، کشورهای زیادی از هم‌اکنون آماده سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند.

وی با بیان این‌که، سرمایه‌گذاری خارجی از اولین مواردی بود که از تحریم آسیب دید و اولین حوزه‌ای است که از مذاکرات ایران و گروه 1+5 تاثیر مثبت گرفته است، اظهار کرد: پس از تحریم‌ها نقل و انتقالات ارزی با مشکل مواجه شد و میزان فاینانس‌های کشور نیز کاهش یافت.

خانی‌اوشانی تصریح کرد: هرچند ایران توانایی جذب سالانه 30 تا 40 میلیارد دلار فاینانس را در سال‌های گذشته داشت، اما این رقم در سال 82 حدود پنج میلیارد دلار بود که در سه سال گذشته به صفر رسید.

وی افزود: در بعد خارجی گرچه هنوز مذاکرات به پایان نرسیده، اما از آنجا که چشم‌انداز آن روشن است، شرکت‌ها و کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران آماده شده‌اند.

وی از حضور هیاتی ایتالیایی و مدیر امور بین‌الملل مدیا بانک‌های ایتالیا در ایران برای انجام مذاکرات و حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: این هیات علاوه بر اعلام آمادگی برای انجام نقل و انتقالات مالی پس از پایان مذاکرات بین‌المللی، گفت‌وگوهایی را در زمینه تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران ایتالیایی برای خرید شرکت‌ها در بورس و خصوصی‌سازی انجام داده است.

به گفته وی، با وجود این‌که هنوز تحریم‌ها لغو نشده، اما تفاهمی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده تا به محض تحقق تفاهمات، اقدامات برای حضور در ایران آغاز شود.

خانی‌اوشانی تاکید کرد: با افزایش تفاهمات بین‌المللی، اقتصاد ایران با تغییرات زیادی مواجه می‌شود که از هم‌اکنون باید برای بهره‌برداری از آن آماده شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها