اختصاص 100 میلیارد ریال برای مقابله با خشکسالی در سمنان

معاون عمرانی استانداری سمنان از اختصاص یکصد میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با بحران خشکسالی در این استان خبر داد.پرهام جانفشان عراقی افزود: از این رقم 80 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و 20 میلیارد ریال برای امور جاری از جمله آبرسانی به عشایر اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۷۵۷۹۹

وی با بیان این‌که کاهش شدید بارندگی، امسال سمنان را در صدر استان‌های خشک کشور قرار داده، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام این معاونت، مدیریت خشکسالی برای بروز کمترین آسیب و پیش‌بینی اقدامات لازم برای عبور از کمبود منابع آبی است.

وی گفت: کمیته بحران آب در این خصوص در معاونت عمرانی استانداری سمنان تشکیل شده است و در آن مدیران مرتبط با آب و کارشناسان این معاونت حضور دارند.به گزارش ایرنا، جانفشان عراقی با تاکید بر لزوم همراهی مردم در کاهش مصرف و مدیریت آب گفت: در صورت همراهی مردم و صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب، می‌توان بدون اقدام به جیره بندی، از این مشکل عبور کرد.

معاون عمرانی استانداری سمنان مردم را به کاهش مصرف و مدیریت آب توصیه کرد و گفت: استان سمنان امسال با قریب 50 درصد کاهش بارندگی با مشکل کمبود منابع زیرزمینی و روان‌آب‌ها مواجه است و مردم باید صرفه جویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

استان سمنان از مناطق کویری و خشک کشور است که امسال با کاهش نزولات جوی در ردیف اول استان‌هایی قرار دارد که با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه است‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها