تلاقی جنگ و افسانه در سریال «سرزمین آهن»

تلویزیون کره جنوبی در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به گونه تاریخی نشان داده است.
کد خبر: ۶۷۴۷۹۷
تلاقی جنگ و افسانه در سریال «سرزمین آهن»

هنرمندان تلویزیونی در این کشور آسیایی در کنار ملودرام‌های جوان‌پسند و رمانتیک، داستان‌ها و شخصیت‌های تاریخی را از یاد نبرده و به طور مستمر قصه‌های آنان را به درام‌های پرتنش و اکشن تاریخی تبدیل می‌کنند.

مجموعه‌های تاریخی کره‌ای (که محبوبیت زیادی هم در کشورهای دیگر کسب کرده و دامنه نفوذ آنها دیگر محدود به تماشاچی کره‌ای نیست)‌ تمام مشخصه‌های لازم برای جذب حداکثری تماشاگران رسانه کوچک را دارند: قصه‌های جذاب درباره حسادت‌ها، رقابت‌ها و مبارزات درون‌گروهی خانواده‌های سلطنتی، درام‌های پرسوز و گداز در دل یک روایت تاریخی، طراحی‌ها و صحنه‌پردازی‌های باشکوه جنگی، خانه‌ها و کاخ‌های مجلل، لباس‌ها و رنگ‌های متنوع و... همه این عوامل در کنار بازیگران سرشناس کره‌ای در نقش شخصیت‌های تاریخی، دست به دست هم می‌دهند تا باعث خلق مجموعه‌های درازمدت تاریخی تلویزیونی شوند.

درام تاریخی «سرزمین آهن» که از شبکه سه در حال پخش است هم یکی از تازه‌ترین تولیدات تاریخی تلویزیونی کره جنوبی است که با بهره‌گیری از تمام این عوامل​ قصد دارد به یکی از کارهای پربیننده سال‌های اخیر رسانه کوچک این کشور تبدیل شود. سرزمین آهن محصول سال 2010 شبکه تلویزیونی قدیمی ام‌بی‌سی کره جنوبی است.

/Media/Image/1393/02/26/635358367519458077.jpg

فصل اول مجموعه پس از یک تولید سخت، اواخر سال 2010 از تلویزیون کره جنوبی پخش شد و خیلی زود به صورت یکی از کارهای موفق روز درآمد.

موفقیت سرزمین آهن باعث شد شبکه‌های تلویزیونی آسیایی و عربی بلافاصله آن را برای پخش و نمایش خریداری کنند.

شبکه سه هم از هفته قبل، پخش این درام تاریخی را آغاز کرد در حالی که تماشاگران کره‌ای و خارجی استقبال خوبی از این درام رمانتیک کرده‌اند. فصل اول این اثر تاریخی رزمی در 32 اپیزود تهیه شده است.

کیم هیونگ، دونگ جیک‌جنگ و دون جوئن‌لی بازیگران اصلی مجموعه هستند. این مجموعه که در کره جنوبی با نام کیم‌ سورو پخش شده، داستان زندگی یک فرمانروای باهوش، اما خشن به نام کیم‌سورو را به تصویر می‌کشد. در تاریخ از او به‌عنوان یک فاتح افسانه‌ای نام می‌برند که موفق به تشکیل دولت در منطقه سوق‌الجیشی گیو مگوان گایا شد. این محل از اهمیت تاریخی و استراتژیکی خاص و بالایی برخوردار بود و مسئولان آن می‌توانستند تجارت دریایی و کار در شبکه و حرفه آهن را تحت کنترل خود داشته باشند.

سازندگان ​سرزمین آهن​ که به علاقه تماشاگران کره‌ای به دوره حضور سه حکومت مستقل منطقه‌ای در دوران کهن کشور خود اطلاع دارند، زمان رخدادهای قصه را به همان زمان منتقل کرده‌اند. مهم‌ترین وجه مجموعه حضور شخصیت کیم ‌سورو​ست که رفتارهای خاص خود را دارد. او آدمی تندخو، کاریزماتیک، بااستعداد و هوشمند است و از قالبی کلیشه‌ای برخوردار نیست. وی یک فعال سیاسی پرتحرک است که رقابتی سخت با برادر ناتنی خود دارد. او و این رقیب دیرینه برای کسب تاج و تخت پادشاهی، در حال مبارزه‌ای سخت با یکدیگر هستند. شخصیت ایجیناشی برادر ناتنی کیم‌سورو اولین شخصیت مهم قصه مجموعه است. او هم نه موجودی تخت و کلیشه‌ای​که انسانی سرزنده و باهوش است و برای کارهای خود دلیل و برهانی دارد. در کنار این دو، قصه سرزمین آهن سوک تال هائه دوست صمیمی کیم سورو و شین کویی‌گان خطرناک و قدرت‌طلب را هم دارد که ماجراهای مجموعه را به سمت و سوی متفاوتی می‌برد.

/Media/Image/1393/02/11/635345458096484317.jpg

منتقدان تلویزیونی بشدت صحنه‌های نبرد مجموعه را تحسین کرده‌اند و آن را فراتر از استانداردهای معمول تلویزیونی در کره جنوبی می‌دانند. آنها همچنین رازهای خانوادگی و دسیسه‌های موجود در بین افراد داخل کاخ سلطنتی را از جذابیت‌های عمده قصه سرزمین آهن می‌دانند. یکی از نکات جالبی که رسانه‌های گروهی کره در رابطه با این مجموعه مطرح می‌کنند، تشابه نام آن با نام یکی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون کره است. کیم‌ سورو که هیچ نسبتی با شخصیت تاریخی کیم‌ سورو ندارد، در چند سال اخیر شهرت زیادی در کشور خود پیدا کرده است.

او پس از پخش مجموعه سرزمین آهن در گفت‌وگویی اعلام کرد خیلی دوست داشت در نقش شخصیت تاریخی هم اسم خود بازی کند، اما بازی در این نقش به کیم‌هیونگ رسید که از بازیگران جوان و تازه‌وارد تلویزیون کره است. او کار بازیگری را از سال 2008 شروع کرد و سرزمین آهن سومین کار تلویزیونی اوست. وی با دومین مجموعه تلویزیونی خود به نام «تو سرنوشت من هستی» مشهور شد، این درام خانوادگی و رمانتیک درباره چهار خانواده مختلف است که تفاوت‌های زیادی باهم دارند، اما حضور یک دختر یتیم به جمع‌ آنها باعث ایجاد تغییرات زیادی در زندگی و روابط آنها باهم می‌شود. این مجموعه در فاصله سال‌های 2008 تا 2009 در 178 اپیزود پخش شد.

کیم هیونگ در گفت‌وگوهایی که در رابطه با مجموعه سرزمین آهن کرده، بازی در یک درام تاریخی را کاری سخت و طاقت‌فرسا ارزیابی کرده و از جمله می‌گوید: خیلی دوست داشتم در یک درام دوره‌ای تاریخی بازی کنم. در طول سال‌های مختلف، مجموعه‌های تاریخی زیادی را تماشا کرده و لذت برده بودم، اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم بازی در آنها این‌قدر سخت باشد. آن زیبایی و جذابیتی که به‌عنوان بیننده درگیر آن می‌شویم، ناشی از تلاش مشکل و نفسگیری است که بازیگران و دیگر عوامل تولید به خرج می‌دهند. برای مثال، همین لباس‌های قشنگی که در تن بازیگران می‌بینید، دردسرهای بسیاری برای بازیگران در حال اجرای نقش خلق می‌کند. حالا به دیگر مسائل مربوط به مجموعه و پشت صحنه فکر کنید تا متوجه شوید تولید و ساخت مجموعه‌های درام تاریخی چه سختی‌ها و مشکلاتی را با خود به همراه دارد. (منبع: آی‌ام‌دی‌بی / مترجم: کیکاووس زیاری/ روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
اسما رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۱
سلام من اسما رفیعی هستم واز شما خیلی متشكرم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
۰
۲
من عاشق این فیلم هستم ولی خیلی سانسوری داره من بدون سانسورش رو دیده ام ولی در تلویزیون بعضی چیزاش واقعا الكی حذف شده است

نیازمندی ها