سازندگان این مجموعه بخوبی میدانستهاند که نیاز واقعی مخاطب انیمیشن چیست؟ بنابراین بیشترین اهتمام خود را برای تصویر کردن یک دنیای خیالی شیرین که برای مخاطب ما هم بسیار آشناست، گذاشتهاند و نتیجه هم البته به چیز دلانگیزی تبدیل شده که مخاطب یکسره با آن و دنیای آدمهای آن احساس نزدیکی میکند. خبر رسیده که فروش محصولات شکرستان در نمایشگاه کتاب تهران، نسبت به سال 92، 372 درصد رشد داشته است. برای یک انیمیشن ایرانی این موفقیت کمی نیست که علاوه بر موفقیت خودش در مواجهه با مخاطب، بتواند محصولات جانبیاش را در این حجم ارائه کند. پیش از این محصولات محدود انیمیشنی ما توانسته بودند در فروشگاهها عرضه شوند. به نظر میرسد انیمیشنهای ایرانی آرام آرام با الگوبرداری از نمونههای خارجی قصد دارند، فرصتهای دیگری برای مواجه شدن با مخاطب پدید آورند؛ مواجههای که گرچه به ظاهر نگاه اقتصادی بر آن غالب است، ولی واقعیت این است که بعد دیگر فرهنگ را میتوان در آن رصد کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت وگوی اختصاصی تپش با سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان تهران:
بهروز عطایی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با حجتالاسلام محمدزمان بزاز از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان