در شصت و ششمین سالگرد روز نکبت که در آن هزاران فلسطینی از سرزمین آبا و اجدادی خود آواره شدند، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات و مراسم گوناگون بود. آن‌طور که منابع خبری گزارش داده‌اند، این تظاهرات و اعتراضات با خشونت شدید از سوی نیروهای صهیونیست رو‌به‌رو شد که شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها را به همراه داشت.
کد خبر: ۶۷۴۱۲۹

به گزارش ایسنا، در کرانه باختری صدها فلسطینی به‌سمت زندان عوفر راهپیمایی کردند که با واکنش شدید نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه شدند که به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن 12 نفر دیگر انجامید. بنا بر اعلام منابع پزشکی، هر دو جوان فلسطینی به دلیل اصابت مستقیم گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

تظاهرات مشابهی نیز در شهر الخلیل برگزار شد که 13زخمی بر جا گذاشت. مردم غزه هم با برگزاری تظاهراتی سالروز نکبت را گرامی داشتند. شهرهای مختلف کرانه باختری نیز با افراشتن پرچم‌های سیاه و به صدا درآوردن آژیرهای خطر این روز را گرامی داشتند. هزاران نفر نیز در خیابان‌های رام‌الله به مناسبت شصت و ششمین سالگرد روز نکبت تظاهرات کردند. پنجشنبه شب نیز نیروهای رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در اطراف باب الاسباط در شهر قدس اشغالی درگیر شدند. پس از آغاز این درگیری‌ها، نیروهای اشغالگر در منطقه گسترش پیدا کردند و بیش از 30خودروی نظامی در نزدیکی مسجدالاقصی مستقر شد.

در همین حال و به دنبال خشونت نیروهای صهیونیست، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار تحقیقات فوری، ‌مستقل و شفاف درباره کشته شدن دو جوان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها