محمدعلی انصاری: رفع مشکلات حضور مردم در مراسم 14 خرداد، اولویت ماست

برنامه‌ریزی نهادها برای مراسم سالگرد رحلت امام(ره)

چهارمین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) برای هماهنگی مراسم امسال، دیروز برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۷۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، محمدعلی انصاری، دبیر این ستاد با تأکید بر این‌که امور ستاد با انسجام و قدرت درحال انجام است؛ خواستار بررسی مشکلات و مسائل اداری پیش روی کمیته‌های مختلف ستاد بزرگداشت امام خمینی شد. انصاری تأکید کرد: رفع مشکلات موجود در مسیر اعزام کاروان‌ها و هموار کردن مسیر حضور مردم در مراسم 14 خرداد از اولویت اصلی برخوردار است.

در ادامه این نشست، غلامعلی اصغریان، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی ضمن ارائه گزارش عملکرد این کمیته گفت: مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مسئولیت‌هایی که به معاونت فرهنگی ستاد محول شده است، طبق زمانبندی در حال انجام است. کتاب‌ها، نشریات، نرم‌افزارها و کالاهای فرهنگی لازم آماده شده است و از صبح جمعه اقدامات لازم برای توزیع این اقلام و بسته‌های فرهنگی انجام خواهد گرفت. اقلام تبلیغاتی و فرهنگی از اول تا سوم خرداد با هماهنگی وزارت محترم کشور به استان‌ها ارسال می‌شود و از روز چهارم و پنجم خرداد سهمیه تهران، نهادها و سازمان‌ها توسط شورای هماهنگی تبلیغات توزیع خواهد شد.

بنابر این گزارش، باقرصاد نماینده شهرداری تهران در ستاد بزرگداشت امام خمینی، گفت: 11 پارکینگ و 22 پهنه با 15هزار مترمربع وسعت، برای استقرار وسایل حمل‌ونقل زائران در نظر گرفته شده است که یک پهنه‌ آن در حرم مطهر امام خمینی و 21 پهنه در منطقه بهشت‌ زهرا قرار دارد.

وی گفت: وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و ون نیز به همراه خطوط متروی تهران وظیفه انتقال زائران از مناطق داخلی و اطراف تهران را برعهده دارند که در این زمینه با هماهنگی انجام گرفته با شرکت مترو تهران، مقرر شد؛ اگر امکان جابه‌جایی زائران به‌طور کامل از ایستگاه حرم مطهر امکان‌پذیر نباشد؛ بخشی از زائران با استفاده از ایستگاه آزادگان و خط سه مترو جابه‌جا شوند. نماینده شهرداری اعلام کرد: حمل‌ونقل مردم چه از داخل و چه از پیرامون شهر تهران از ساعت 12 سیزدهم خردادماه تا پایان روز چهاردهم خرداد به سمت حرم مطهر رایگان خواهد بود.

در ادامه این مراسم، رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: اطلاعات لازم ترافیکی در اختیار نمایندگان کاروان‌های استانی قرار گرفته است. جباری، فرمانده سپاه ولی‌امر هم گفت: تامین امنیت فضای داخلی مراسم بزرگداشت امام با همکاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی انجام می‌گیرد.

در ادامه این نشست نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد بزرگداشت امام خمینی، گفت: با همراهی بهداری سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی ظرفیت شناوری را درجهت ارائه خدمات درمانی در محدوده حرم درنظر گرفته‌ایم، اما با وجود این باید به محدودیت فضاهای لازم جهت استقرار نیروهای درمانی توجه ویژه شود. از این رو برای استقرار بیمارستان صحرایی نیز نیازمند همکاری‌های لازم هستیم.

اصغر افراشته نماینده سازمان جمعیت هلال‌احمر در ادامه این نشست اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در سه محور امدادی و فرهنگی و رسیدگی به تأمین آب آشامیدنی، فعالیت می‌کند.

به گزارش جماران، نماینده وزارت دفاع نیز گفت: این وزارتخانه در چهار گروه خدمات، تغذیه، ترابری و حمل‌ونقل و مهندسی برنامه‌های خود را در زمینه سالگرد بزرگداشت امام پیش خواهد برد و براساس برنامه‌ریزی‌های درنظر گرفته‌شده در 350 نقطه از کشور نشست‌های علمی برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: وزارت دفاع برای تأمین نیازمندی‌های مهندسی ستاد بزرگداشت امام خمینی آمادگی لازم را دارد.

محمدرضا ناظری نماینده وزارت امورخارجه در ستاد بیست‌وپنجمین سالگرد بزرگداشت امام اظهار کرد: برنامه‌هایی در 142 نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

وی صدور رایگان ویزا برای مهمانان خارجی مراسم بزرگداشت امام و همچنین برگزاری همایش «ممنوعیت به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی» از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری را نیز از دیگر برنامه‌های وزارت امور خارجه در راستای بیست‌وپنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) عنوان کرد.

بهادر مرودشتی، مسئول کمیته ارتباطات و اطلاعات ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به این‌که 150 دستگاه تلفن جهت خدمات‌دهی به زائران درنظر گرفته شده است، گفت: مکالمات درون‌شهری رایگان است و در صورت فراهم شدن امکانات لازم مکالمات شهرستانی نیز می‌تواند رایگان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها