برگزیدگان در یک سریال بازی می کنند

مسابقه بزرگ بازیگری تلویزیون در «ستاره بیست»

«بازیگر» عنوان سر ستون بخشی از صفحه‌ی نیازمندی‌های روزنامه‌هاست که در زیر مجموعه‌ی «استخدام» به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۶۷۲۵۲۸
برای سریال‌های رمضان به بازیگر نیازمندیم

این سرستون که در آستانه‌ مناسبت‌ها تبلیغات بیشتری را در خود جای می‌دهد، ظاهرا با هدف انتخاب بازیگر برای فیلم و سریال‌ها منتشر شده و صاحبانش مدعی هستند که به راحتی می‌توان بازیگر شد!

به ایام مناسبت که نزدیک می‌شوی از نوروز گرفته تا رمضان و محرم، بازار موسسه‌های فیلم‌سازی و جذب نیرو نیز داغ می‌شود.

هر روز که صفحه‌های آگهی روزنامه‌ها را ورق می‌زنی، ستونی شامل چند آگهی اگرچه کم با عنوان «بازیگر» می‌بینی که مخاطبان را به عنوان خواننده و علاقه‌مند به بازیگری برای بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دعوت می‌کنند، آن هم بدون محدودیت سنی و فوری.

در یکی از همین روزهای بهار که زمان زیادی تا آغاز ماه رمضان نمانده است، در حال ورق زدن صفحه‌ی نیازمندی‌های یکی از روزنامه‌ها هستیم که با تبلیغات استخدام بازیگر مواجه می‌شویم که در دو - سه باکس مختلف با شماره‌ تلفن‌های متفاوت از علاقمندان جهت بازی در سریال‌های رمضان سال جاری دعوت به همکاری می‌کند.

/Media/Image/1393/02/21/635354034450185639.jpg

به یکی از این شماره‌هایی که ما را به بازی در سریال‌ها دعوت می‌کند، زنگ می‌زنیم. خانمی تلفن را جواب می‌دهد. وقتی می‌گویم برای آگهی‌تان تماس گرفتم فورا می‌پرسد، چند ساله هستی و ساکن کجا؟ سن و محل زندگی را که می‌گوییم درباره‌ی سریالی که قرار است در ماه رمضان از تلویزیون پخش شود و این موسسه برای آن به دنبال بازیگر می‌گردد مختصر توضیح می‌دهد.

سپس سریع آدرس را می‌گوید و به همان سرعت هم می‌گوید که وقتی آمدی دو قطعه عکس یادت نرود.
از او که درباره‌ هزینه‌ ثبت نام می‌پرسیم، می‌گوید: فقط هزینه‌ی ثبت‌نام را باید بپردازی که 15 هزار تومان است.

بعد از آن به سراغ آگهی دوم می‌رویم و به شماره‌ی آن زنگ می‌زنیم. این بار آقایی جواب می‌دهد و همان سوالاتی را که موسسه قبلی پرسیده بود، می‌پرسد، او نیز آدرس موسسه‌اش را می‌گوید و قطع می‌کند و بر خلاف قبلی، توضیحی درباره‌ سریالی که قرار است برایش بازیگر انتخاب کند نمی‌دهد و فقط به بیان این جمله که «حالا تشریف بیاورید» بسنده می‌کند.
پس از گفت‌وگو با این افراد، این سوال‌ برایمان پیش می‌آید که آیا اصلا کارگردان و تهیه‌کننده‌ی سریال ماه رمضانی مورد نظر از این جریان اطلاع دارند یا نه؟

به سراغ تهیه‌کننده‌ی سریال رمضانی‌ای که توسط یکی از این موسسه‌ها نام برده شده بود، می‌رویم. وقتی جریان را برای او تعریف می‌کنیم با اظهار بی‌اطلاعی و تعجب او مواجه می‌شویم.
او می‌گوید: متاسفانه برخی از این موسسه‌های فیلم‌سازی به بهانه‌ جذب هنرور از علاقه‌مندان به بازیگری سوء استفاده می‌کنند و زمانی که به مناسبت‌ها نزدیک می‌شویم، به همین بهانه شگرد خود مبنی بر جمع کردن هنرور را پیاده می‌کنند.

این تهیه‌کننده همچنین خاطرنشان می‌کند: شش - هفت خانم هستند که در زمینه جمع کردن هنرور فعالند و در واقع کل هنروران سینما و تلویزیون کشور را تامین می‌کنند، از آنجا که این موسسات رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و همچنین برای تامین نیاز فیلم و سریال‌هایی که به تعداد چند صدتایی هنرور نیاز دارند و لزوما و همیشه این موسسات به این تعداد هنرور مجهز نیستند از این شگرد برای جذب هنرور استفاده می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: در حالی که انتخاب بازیگر بر اساس استانداردهایی توسط کارگردان صورت می‌گیرد نه توسط شرکت‌ها و موسسات.

فیلم و سریال‌ها تنها ابزار برای جذب هنرور نیستند بلکه در این نوع آگهی‌ها برای بازی در تئاتر، تیزر‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در عرصه‌ گویندگی نیز از علاقه‌مندان به این حوزه‌ها دعوت به همکاری می‌شود.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا افراد علاقه‌مند به این حوزه‌ها می‌دانند که به بهانه بازی در سریال‌های مناسبتی و یا کار کردن با کارگردان‌ها و بازیگران نامی سینما و تلویزیون فقط نقش هنرور دارند و بس؟ و اینکه زمانی که وارد این موسسات می‌شوند و متوجه می‌شوند که نقش اصلی آنها چیست چه می‌کنند؟ آیا اصلا کسی، از علاقه‌مندان به بازیگری که وارد این موسسات می‌شوند گرفته تا سازندگان فیلم و سریال‌ها از سوء استفاده موسسات فیلم‌سازی شکایت می‌کنند؟ (خبرگزاری ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۱۳
سالارفخرجو
Germany
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
۰
۰
سلام خسته نباشین من نتونستم پیدا كنم شمارهاتون رو خواهشا منو همراهین كنین .بازیگری رو خیلی دوس دارم و اردادم خیلی قوی هست برای بازیگری تورخدا منو همراهی كنین بخدا 2 ساله زحمت میكشم بازیگر بشم نمی تونم
باتشكر
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
من ٢٣ سالمه و ١٢سال سابقه ی فعالیت تو سریال های تلویزییونی رادیویی و تاتر و تله تاتر و ........ رو داشتم...... امروز تو تهران بزرگ بین دفاتر سینمایی میدوم....و روزنامه هارو خط خطی میكنم...... گاهی از دیدنم تو پوست خودشون نمیگنجن .....ولی فردای همون.نگنجیدن نقش مال پسر دوست مادر بزرگشون میشه چون اون بچه كنج كاو ببینه سینما چیه...... درسته میگن مادر بزرگ و فامیل مهمه ولی این بنیاد سفت وسخت خانوادگی با سینما و تاتر ...... چه دخلی داره..... من شیفته ی شایسته سالاری سینما شده ام ....و افسانه ی بند پ و ....... رو مسل داستان پلنگ صورتی مهز خنده می دونم.......
آرمیتا خانی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
سلام من خیلی علاقه به بازیگری دارم و به هردری میزنم كه بازیگر شوم لطفا منو راهنمایی كنین وكجامیشود تست بازیگری داد
حسین راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
سلام من در بوشهر در كلاس های آزاد درس كار گردانی و بازیگری را پیش گذرانده ام حالا می خواهم در عرصه هنر بازیگر باشم و هر تستی هم باشه میدهم
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
۰
۰
با سلام من لیلا هستم و من 15سال سنم هست وبسیار به بازیگری علاقه یارم و میخواستم راهنماییم كنید كه مكان تست گیری ها كجا هست تشكر
سامان نظری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
سلام من مدرك بازیگری دارم و دوره های بازیگری متوداكتینگ را گذرانده ام.و در چند فیلم و سریال برای آشنایی با بازیگری به عنوان هنرور كاركرده ام . علاقه مند به بازی در سریال هستم .اگر نیاز به بازیگر داشتید لطفا برایم ایمیل بفرستید تا مشخصاتمو+عكسم را برایتان ارسال كنم. با تشكر
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
سلام من بهار هستم ۱۵ساله از تهران لطفا ادرس و مكان را بگید تا برای تست بیایم.من خیلی خیلی علاقه دارم
آرزو از آستارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
۰
۰
سلام من دختری ۲۰ ساله هستم كه آرزو دارم بازیگر معروفی بشم میدونم كه استعدادشم دارم هر نقشی كه باشه میتونم بازی كنم خوشحال میشم اگه منو برا این تست دعوت كنیم حداقل این آرزوم برآورده میشه.
آرش خندان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
من به بازیگری علاقه من هستم من به خواتر پولش نمی خوام می خوام بازیگر شوم تا برای سینای ایران ما یاد كنند من 13سالنه
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
۰
۰
سلام من پسری۱8 ساله از مشهد هستم كه خیلی علاقه به تئاتر وبازیگری دارم یك سال درتئاتر گروه مهر بودم اومدم بیرون …چند جا تست دادم قبول شدم ولی مطمئن نبودم چندجا دیگم تئاتر اجرا داشتم خیلی دوس دارم در سرالگ . سینما كار كنم اگر بازیگر خواستین در خدمتیم ممنون خوش حال می شم صداتونو بشنوم پس شمارمو می دم ممنون لطفا پاسخمو بدین مرسی

رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
سلام من 14 سالمه میخوام بازیگر بشم خیلی خیلی زود یاد می گیرم با تشكر
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
سلام عرض كردم عزیزان،،،،،من نه میگم حرفه ایم نه میگم صفرم، شنیدن كی بود مانند دیدن،،،،
اوكی شد من تو تست هر چیزی كه شما بفرمایین من پیاده میكنم و شمام مشاهده میكنین،،،،،09211593772
محدثه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
۰
۰
من 15 سالمه میشه شرکت کنم؟

نیازمندی ها