رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی ۹۴ ـ ۹۳ از اول خرداد در ۸۹۵ پایگاه سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۴۰۲

به گزارش فارس، نامدار عبدالهیان با بیان این‌که‌ از سال 72 تاکنون 20 میلیون دانش‌آموز از لحاظ جسمی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، افزود: در طرح سنجش سلامت در 13 بخش غربالگری صورت می‌گیرد که در بخش مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، ارزیابی آمادگی تحصیلی، اندازه‌گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان و اوتیسم است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 270 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند که حدود 15 درصد نسبت به پیش‌بینی برنامه پنجم بیشتر خواهد بود. این درحالی است که در پایگاه‌های سنجش برای هر نوآموز مبلغ ده هزار تومان دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به نتایج طرح سنجش سلامت در سال‌های گذشته یادآور شد: 80 درصد نوآموزانی که در 20 سال گذشته سابقه حضور در مهدکودک را داشته‌اند در پاسخ به تست‌های سنجش جواب بهتری دادند و این نشان می‌دهد اولیا باید به مقطع پیش‌دبستانی اهمیت بیشتری دهند و 50 درصد از نوآموزان نیز پوسیدگی دندان داشته‌اند که عدد بالایی است و وزارت بهداشت باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد چاقی نوآموزان نیز بیشتر شده است.

عبدالهیان گفت: 0.7 درصد نوآموزانی که سال گذشته مورد سنجش قرار گرفته‌اند، استثنایی تشخیص داده شده‌اند که برابر با 8750 نوآموز است که از این میزان ناشنوا 4 درصد، نابینا 6 درصد، کم‌توان ذهنی 0.4 درصد، اوتیسم 0.04 درصد، استثنایی با بیش از یک مشکل 0.3 درصد و تلفیقی 0.04 درصد بوده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که سالانه 30 تا 40 هزار دانش‌آموز دیرآموز تشخیص داده و به مدارس عادی فرستاده می‌شوند، درخصوص ادامه تحصیل دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس و خودداری آنها از ادامه تحصیل اظهار کرد: ‌با نهضت سوادآموزی تفاهم‌نامه‌ای در هفته آینده امضا می‌کنیم که اولین نمود و اثر این همکاری این است که پدربزرگ و مادربزرگ‌های دانش‌آموزانی را که سواد ندارند در اختیار نهضت سوادآموزی قرار می‌دهیم و بخش دوم این تفاهم‌نامه نیز پرداختن به مشکلات دانش‌آموزان و ادامه تحصیل آنها خارج از سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها