مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان آن‌که میزان ورودی آب سدهای تهران در بحرانی‌ترین شرایط 46 سال گذشته قرار دارد، افزود: وضع تهران امسال در مقایسه با سال 80 نیز که سال کم‌بارانی بود، بدتر است به طوری که رکورد کم‌آبی در این کلانشهر زده شده است.
کد خبر: ۶۷۰۸۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، خسرو ارتقایی با بیان این‌که میزان مصرف آب در تهران در سال 80 بیش از 970 میلیون مترمکعب بوده است، گفت: با وجود مدیریت مصرف، اکنون بیش از یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب مصرف آب داریم.

وی با اشاره به خشکسالی دو سال اخیر، بارش‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون را 32 درصد کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته ذکر و اظهار کرد: کاهش بارش‌ها، افزایش تبخیر و نفوذ آب در زمین موجب کاهش رواناب‌ها شده است.

ارتقایی با بیان این‌که حجم ذخایر پنج سد تامین‌کننده آب تهران در زمان کنونی 534 میلیون مترمکعب است، افزود: حجم ذخایر سدهای تهران در زمان مشابه سال گذشته 760 میلیون مترمکعب بود که این امر نشان از کاهش 226 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته دارد.وی ادامه داد: این درحالی است که سال گذشته، سال کم‌بارانی درمقایسه با مدت مشابه درازمدت در تهران بوده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که در دهه گذشته به دلیل افزایش جمعیت، ساخت و ساز و ارتقای بهداشت عمومی هر سال تقریبا 3 درصد افزایش مصرف وجود داشته است، گفت: در زمان حاضر میزان سرانه تولید آب در تهران برای هر نفر 370 لیتر در شبانه روز و میزان مصرف 320 لیتر برای هر نفر است و این درحالی است کــه میزان جهانی مصرف آب در شبانه روز برای هر نفر 150 لیتر است.

وی با بیان این‌که با نیم لیتر آب هم می‌شود وضو گرفت، افزود: این درحالی است که عده‌ای برای وضو گرفتن دقت لازم را به عمل نمی‌آورند و گاهی برای وضو گرفتن چهار تا 4.5 لیتر آب مصرف می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها