اعضای باند سرقت پول در قم دستگیر شدند

کلاهبرداری از 1100 نفر با وعده سفر زیارتی

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری باندی که پس از خروج افراد از بانک اقدام به سرقت پول‌های آنها می‌کردند خبر داد و به مردم توصیه کرد تا حد ممکن از دریافت و حمل پول نقد خودداری کنند.
کد خبر: ۶۷۰۶۲۳
کلاهبرداری از 1100 نفر با وعده سفر زیارتی

سرهنگ مهدی قدمی از دستگیری یک باند سارق تحت عنوان سرقت‌های جلو بانکی خبر داد و گفت: این باند که از یک زن و چهار مرد تشکیل شده است، از اوایل سال گذشته اقدام به سرقت نموده‌اند که پس از اطلاع شاکیان به پلیس و تلاش مأموران دستگیر شدند.

وی افزود: شیوه سرقت این افراد به این صورت بود که وارد بانک می‌شدند و افرادی را که پول نقد از بانک دریافت می‌کردند را زیر نظر گرفته و هنگام خروج فرد مورد نظر از بانک با اطلاع به همدستان خود در بیرون از بانک وی را تحت نظر گرفته و تعقیب کرده و سرانجام در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت پول‌های وی می‌نمودند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم با بیان اینکه این سارقان در مجموع حدود 45 شاکی دارند، افزود: بیشترین مبلغ سرقتی این افراد 15 میلیون تومان و کمترین یک میلیون تومان است که در مجموع 2میلیارد و 400 میلیون ریال وجه سرقتی این افراد از همشهریان است.

وی در هشداری از مردم خواست: به هیچ عنوان پول نقد را جابه جا نکنید و اگر زمانی چاره‌ای جز دریافت و حمل پول نقد از بانک نداشتید در این صورت بسیار مراقب بوده و پول‌ها را در معرض دید افراد حمل نکنید.

فردی که با وعده سفرهای زیارتی اقدام به کلاهرداری می‌کرد دستگیر شد

سرهنگ قدمی از دستگیری یک کلاهبردار دیگر که تحت عنوان سفر‌های زیارتی از مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: این کلاهبردار زن با وعده سفر‌های زیارتی به ویژه سفر به عتبات عالیات با هزینه پایین‌تر از دفا‌تر رسمی حج و زیارت به مردم، از اعتقادات پاک آنها سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه این فرد سال گذشته از 1100 نفر مبلغ 900 میلیون تومان را با همین شیوه اخاذی کرده بود و دستگیر شد، افزود: این خانم پس از آزادی مشروط دوباره به این کار اقدام کرد و در حال حاضر مبلغ 275 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به نداشتن مجوز این فرد برای چنین کاری اعلام کرد: هیچ فرد حقیقی و حقوقی بدون اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت و نیز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حق فعالیت در این زمینه را ندارد و از مردم خواست تا برای سفر‌های خود به مراکز و دفا‌تر قانونی که دارای مجوز هستند مراجعه کنند.

وی در سخنان خود به عوامل وقوع یک جرم اشاره کرد و گفت: سه عامل اصلی در وقوع یک جرم دخالت دارند که شامل قربانی، مجرم و فضای اجتماعی است.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه در درجه اول این خودمان هستیم که شرایط را برای یک سارق فراهم می‌کنیم، افزود: یکی از ابزار‌هایی که موجب کاهش جرائم می‌شود و می‌تواند به پلیس هم کمک کند بحث هوشمند سازی فضا‌های اجتماعی، عمومی و معابر است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها