اعضای باند سرقت پول در قم دستگیر شدند

کلاهبرداری از 1100 نفر با وعده سفر زیارتی

چهار عضو یک باند که با راه‌اندازی 80 وبلاگ و سایت اینترنتی جعلی به نام موسسه مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه به بهانه ثبت‌نام وام و پرداخت اینترنتی به حساب مشتریان، آنها را فریب داده و پول‌هایشان را سرقت می‌کردند، ازسوی پلیس فتای استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۰۴۶۳

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به خبرنگار ما گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتا از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. به گزارش جام‌جم، در تحقیق از شاکی معلوم شد او درصدد دریافت وام از بانک بوده، اما موفق نشده تا این که در فضای مجازی، سایتی را مشاهده کرده که مربوط به یک موسسه مالی و اعتباری بوده و برای دریافت وام با سود کمتر، فراخوان اینترنتی صادر کرده است.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، او به عنوان متقاضی وام برای مدیر سایت پیام اینترنتی گذاشته و در پاسخ آن متوجه شده برای دریافت وام باید مشخصات و شماره حساب خود را در سایت درج کند تا چند روز دیگر ده میلیون تومان وام درخواستی به حسابش واریز شود. فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: در مرحله بعدی معلوم شد، شاکی در زمان موردنظر وقتی حساب بانکی‌اش را بررسی می‌کند، پی می‌برد به جای واریز پول به حسابش، پول‌های موجود از حسابش برداشت شده است. در ادامه پس از مکاتبه با آن موسسه متوجه مسدود شدن سایت آنجا شده و با مراجعه به دفتر مرکزی همان موسسه متوجه کلاهبرداری مسئول سایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری مرد کلاهبردار و همدستان احتمالی‌اش در حالی آغاز شده که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس فتا، شکایت‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد مرد شیاد سایت‌های مختلف در همین رابطه راه‌اندازی و به بهانه پرداخت وام، حساب مردم را خالی کرده است. ملکی افزود: با افزایش شکایت‌ها، تیم تحقیق با تلاش گسترده ردپای یک مرد را در این زمینه در تهران به دست آوردند و چند روز پیش او را همراه مرد دیگری دستگیر کردند. فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: متهمان با انتقال به پلیس فتای استان مرکزی، به جرمشان اعتراف کردند و یکی از آنها که سرکرده باند بود و در زمینه راه‌اندازی سایت‌های جعلی فعالیت داشت، درباره نحوه کلاهبرداری‌هایش گفت تصمیم گرفتم با راه‌اندازی سایت‌ها و وبلاگ‌هایی به نام‌ موسسه‌های مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم را به بهانه پرداخت وام کلان با سود کمتر فریب دهم.

وی افزود: در ادامه معلوم شد متهم ابتدا به کمک یکی از دوستان دوران دبیرستانش چند سایت را راه‌اندازی و کلاهبرداری‌هایشان را شروع کرده‌اند، سپس با دو مرد دیگر آشنا شده و در قبال پرداخت مبلغی به این دو نفر و با همدستی آنها باندی را تشکیل داده و به طور گسترده در این زمینه فعالیت کرده‌اند. فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد مشخص شد، پس از آن که متقاضیان وام مشخصات و شماره کارت بانکی خود را در سایت‌های اینترنتی آنها درج می‌کردند، این افراد با نفوذ به حسابشان، به جای واریز پول وام‌ها موجودیشان را سرقت و سپس سایت خود را فیلتر کرده و سایت یا وبلاگ مشابهی راه‌اندازی می‌کردند. آنها تاکنون 80 سایت و وبلاگ را در این زمینه راه‌اندازی و از متقاضیان وام کلاهبرداری کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها