مسکن امید با 1000 میلیارد تومان اعتبار کلید می‌خورد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این‌که تا سه سال آینده ده هزار میلیارد ریال از اعتبارات این وزارتخانه برای مسکن کارگری و مستمری‌بگیران اختصاص خواهد یافت، گفت: رئیس‌جمهور در موضوع مسکن کارگران تاکیدات ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۶۷۰۳۴۴

به گزارش مهر، علی ربیعی با تاکید بر این‌که رئیس‌جمهور تاکید ویژه‌ای بر مسکن کارگری و مستمری‌بگیری دارد، افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت مسکن و شهرسازی امضا شده است.

وی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا سه سال آینده ده هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه برای مسکن کارگری و مستمری‌بگیران تخصیص می‌یابد و رایزنی برای جلب منابع بانکی و آورده کارگران نیز در دست انجام است.

ربیعی با بیان این‌که هم‌اینک 23 میلیون روستایی زیرپوشش خدمات بیمه روستاییان قرار دارند، گفت: ارزش سرانه این دفترچه‌های درمانی 47 هزار ریال بــوده که به 160 هزار ریال ارتقا یافته است.

معاملات مسکن مهر آسان می‌شود

از سوی دیگر، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: با اعلام شرایط نهایی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر تا پایان این هفته، شاهد آسان شدن معاملات مسکن مهر خواهیم بود.

احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آخرین بررسی‌های لازم انجام شده و شرایط نهایی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر حداکثر تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

وی افــــزود: در شرایط جدید سعی کردیم با ساده کردن شرایط، خرید و فروش را آسان‌تر کنیم، مثلا در گذشته کسانی که به بانک بدهی معوق داشتند باید 10 درصد بدهی‌شان را پرداخت می‌کردند، اما اکنون این شرط وجود ندارد.

مهر‌آبادی درباره تاثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی و آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در ساخت و ساز مسکن مهر گفت: تاثیر چندانی در ساخت و ساز مسکن مهر به‌وجود نخواهد آمد.

وی درباره تعداد واحدهای آماده تحویل خاطرنشان کرد: به طور کــلی برای دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر قرارداد بسته شده است که تا امروز یک میلیون و 200 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و 117 هزار واحد آماده تحویل است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان این‌که تاکنون 44 هزار میلیارد تومان تسهیلات شهری و روستایی برای مسکن مهر پرداخت شده است، افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر، بالای 25 هزار نفر و شهرهای جدید مجموعا 36 هزار میلیارد تومان از مبلغ کل 44 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

تداوم رشد قیمت امتیاز تسهیلات مسکن

از سوی دیگر بازار امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس همچنان با رشد قیمت مواجه است به طوری که هر ورقه امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 92، 886 هزار و 466 ریال معامله شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس، این بازار دیروز شاهد معامله 220 میلیون و 5000 سهم معامله‌گران به ارزش 822.3 میلیارد ریال در 18 هزار و 818 نوبت بود. این در حالی است که شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان با معامله 50 میلیون سهم به ارزش 97.5 میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات را به خود اختــــــصاص داد. از طرفی گروه صنایع و معادن فلات ایرانیان کمترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کرد.

در این میان حق‌تقدم صنعتی بهپاک، اعتباری توسعه، پتروشیمی زنجان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، مجتمع معادن و مس تکنار و مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن بیشترین رشد قیمت را نسبت به دیگر شرکت‌ها کسب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها